Проследявайки внимателно автомобилната история на Япония, е много лесно да установим, че Страната на изгряващото слънце е дала на света не по-малко гениални машини от Европа и Съединените щати. Точно заради това, AutoMedia.bg събра за вас 10-те най-запомнящи се японски автомобила. Всеки един от тях е пионер, доказан представител на своя клас или е обречена да остане завинаги в сърцата на феновете заради своя характер.
Honda Civic Type R
Honda Civic SiR II, както се е продавал в Япония, доказва на целия свят, че предното предаване може да осигурява също толкова добра динамика и удоволствие зад волана, както и задните задвижващи колела. Идеята била доразвита от първото поколение на Civic Type R и неговия 1.6-литров атмосферен VTEC двигател със 185 к.с. и червена зона на оборотомера, започваща от 8500 об/мин. Комбинацията от това шаси с този двигател се оказала точно успешна, че произлязлото от нея спортно купе Honda Integra Type R, и до ден днешен се счита за един от най-добре държащите се на пътя автомобили с предно предаване.
Оригиналният Civic Type R се произвеждал в продължение на точно година – от август 1997 до август 1998. Днешният Type R се различава много от оригинала и разполага с турбо двигател и мощност от 310 к.с., но въпреки това остава един от най-увлекателните за шофиране автомобили с предно предаване на пазара. Както и а един от най-бързите, за което свидетелства и рекордът на колата на германската писта "Нюрбургринг".
Lexus LFA
Изпробването и разработката на Lexus LFA отне на Toyota цяла вечност. Все пак, пет години по-късно, японците показаха концептуалната версия, а през 2010 представиха пред публика и първия сериен японски суперавтомобил на 21 век. От LFA бяха произведени само 500 бройки, всяка от които струваше цяло състояние – почти половин милион евро. Една от машините попадна в ръцете на Джеръми Кларксън, който все още водеше предаването Top Gear и който обяви, че това е най-добрият автомобил, който той е карал.
През годините, журналисти сравняват Lexus LFA с Ferrari 599 GTO, както и с върховите версии на Porsche 911, а резултатът е един и същ – японецът побеждава. Не и без съдействието на 4.8-литровия V10 двигател, монтиран отпред. Това е и първият съвременен автомобил с електронен оборотомер, тъй като аналоговите просто не смогвали на възможностите на двигателя. Нещо повече, LFA се превръща в квинтесенцията на японския инженерен гений в началото на 21 век, а ние продължаваме да го помним като един от най-страхотните и вдъхновяващи автомобили в света.
Останалите автомобили вижте в AutoMedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.