IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Siemens изпитва нова революционна спирачна система

Системата е известна като „Електронни клиновидни спирачки” (EWB – Electronic Wedge Brake)

Siemens изпитва нова революционна спирачна система

Системата е известна като „Електронни клиновидни спирачки” (EWB – Electronic Wedge Brake), съобщават от automedia.bg. Интересно е, че това не е нова система, а всъщност тя е била известна и използвана още при първите появили се автомобили през 19 век.

Те са спирали, като в самото колело или между него и калника е бил изтласкван клин, който е пречел на автомобила да се движи.

Сега инженерите в Siemens VDO използват този основен принцип в комбинация с най-съвременна технология. При новата система клинът се изтласква, така че да притисне накладките към спирачния диск.

Клиновете се управляват от специален електромотор, който задейства оси, които от своя страна въздействат върху специална вълнообразна накладка. Срещу нея е разположена също така вълнообразна накладка. Между двете се вклиняват малки оси. Така възниква сила, която притиска накладките към спирачния диск.

На всяко колело има електромотор, работещ с 12 V. Те се управляват от специални процесори, които следят позицията на спирачния педал във всеки момент. Системата използва и въртенето на диска, за да увеличи силата на въздействие върху накладките. На практика това означава, че колкото по-бързо се движи колата, толкова по-силно ще въздейства клинът и ще спира автомобила.

Голямото предимство на тази система е опростената й конструкция. Тя има малко части и е лека. Отпадат грижите на водачите за спирачна течност и за цялата хидравлика.

Най-голямото предимство на клиновидните спирачки обаче е изключителната бързина с която те въздействат – в сравнение с хидравличната спирачна система клиновидната е два пъти по-бърза. Това позволява и много по-добро синхронизиране със системата ABS, която също така става много по-бърза.

Това се доказва и от тестовете на новата система, която Siemens VDO започна да изпитва. При зимни условия вече е постигнат с 15% по-кратък спирачен път в сравнение с традиционните хидравлични спирачки. Автомобил, снабден със системата ABS и нови зимни гуми, движещ се със скорост 80 км/час, се нуждае от 75 метра, за да спре при зимни условия с традиционните спирачки.

С новата клиновидна система са нужни 64.5 метра. В момента, в който автомобилът с новата спирачна система вече е спрял напълно, този с традиционните хидравлични спирачки се движи все още с 30 км/час. При това става въпрос за първи варианти и първи тестове. Може да се очакват много по-добри резултати в недалечно бъдеще.

Сега в Siemens работят за още по-голяма минитюаризация на частите на системата. От фирмата правят прогнози, че серийно монтиране на клиновидните спирачки на автомобили ще има още през 2010 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Коли
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата