Асоциацията на афро-американската преса в САЩ стана поредната организация, която се присъедини към бойкот към продуктите на BMW. Причината за недоволството е, че в официалните дилърски центрове на баварския производител зад океана работят твърде малко цветнокожи, съобщава Automobilewoche.
За бойкот на автомобилите на BMW първи призова известният борец за правата на чернокожото население на САЩ - Джеси Джексън. Според него, в салоните на официалните дилъри на марката работят ограничен брой афро-американците и представители на други малцинства в страната.
Към призива на Джаксън бързо се присъединиха голям брой правозащитнии организации. Сега това прави и Асоциацията на афро-американската преса, която призова своите 47 милиона читатели в САЩ да не купуват колите на BMW. Това е на път да се окаже огромен проблем за германския производител, защото Асоциацията е много влиятелна и популярна организация и има доста последователи.
Президентът на Асоциацията - Дороти Ливел, директно заяви, че "BMW иска да получава доларите на афроамериканците, но не е склонна да ги разделя с тях". "Ние ги бойкотираме, защото и те ни бойкотират", коментира Ливел пред немските журналисти.
Статистиката показва, че цветнокожото население на САЩ фактически почти не е представено в търговските представителства на BMW. От 364 дилърски центъра само в 21 има представителите на етническите малцинства - 9 азиатци, 7 афроамериканци и 5 латиноамериканци.
Неясно е обаче по какъв критерий за бойкот е нарочен именно BMW, тъй като при някои други марки нещата стоят още по-зле. Според Süddeutscher Zeitung, по дял на представители на етнически малцинства в своите дилърства баварците са по средата. При компании като Hyundai, Fiat и Lexus нещата са по-добре, но пък при Ford, Audi и Mazda са много по-зле.
От BMW категорично отхвърлят всички обвинения, като твърдят, че политиката на компанията през последните 10 години е да назначава на работа представители на различни етнически групи. И такива както сред работниците и дилърите, така и сред мениджърите. Дори в компанията действа специална програма за обучение на малцинствата, за да могат те да получат управленски позиции и да участват в продажбата на автомобили.
Има и още нещо - в BMW недоумяват защо обвиненията са срещу компанията, след като от нея не зависи нищо в случая. Търговците на автомобили в САЩ са частни фирми, които сами решават кого да назначат на работа.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.