Toyota съобщи, че общият брой на продажбите на хибридни автомобили от тази марка е надминал 1 000 000 след десетгодишен период на присъствие на пазара, предаде automedia.bg.
Тази новина се явява важна психологическа граница за пазара на хибриди, на който най-голямата японска компания е световен лидер, докато повечето конкуренти все още подготвят свой отговор. В Япония са продадени общо 345 хиляди хибридни Toyota, а в останалата част на света – 702 хиляди (общо 1.047 милиона). От тях 757 600 са от модела Prius.
Toyota е в много добра позиция да извлече максимални ползи от нарастващото търсене на хибридни автомобили на фона на високите цени на горивата и опасенията от глобалното затопляне. "Компанията е значително по-напред от всички останали в тази област", казва анализаторът на индустрията Цуиоши Мокимару в интервю за AP. Това е така, защото Toyota има десет години преднина в сектора.
В момента инженерите на компанията работят усилено в посока разработване на по-евтини хибридни технологии, а очакванията са, че до края на десетилетието марката ще продаде още поне 1 милион такива автомобили. Наскоро един от големите шефове във фирмата обяви, че очаква до 2020 година всички автомобили с марката Toyota да бъдат хибриди.