Университетът в немския град Бергиш Гладбах е проучил кой автомобилен производител допринася най-радикално за развитието на автомобилите, съобщават от automedia.bg.
Сравняват се броя на иновациите, откритията, патентите и други подобни. В изследването се сравняват 330 иновации от 17 автомобилни концерна, които са били регистрирани през миналата година.
Въз основа на тези иновации университетското изследване обявява за най-иновативна фирма на 2006 г. в областта на автомобилостроенето Volkswagen. На второ място е Toyotа, следват DaimlerChrysler и BMW.
След тези четири фирми, които са доста над другите, следва една група от автомобилни фирми със средни, според критериите на изследването, постижения в областта на иновациите - General Motors, Ford, Nissan, PSA PeugeotCitroen, Renault, Mitsubishi, Mazda и Hondа.
През миналата година с най-малко иновации се отличават Hyundai, Suzuki, Porsche, Fiat и Subaru.
В изследването на университета е избрана и марката автомобили, която е приложила най-оригинално решение за даден проблем. В тази област на първо място е Toyota. След японците веднага се подрежда немската тройка Mercedes, BMW и Volkswagen.
Става ясно, че през миналата година най-големи инвестиции за научни изследвания и развойна дейност са отделени във Ford (6,7 млрд. евро), след товаToyota, General Motors и DaimlerChrysler, които са вложили в в тази област по около 5 млрд. евро.