IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

С две зимни и две летни гуми: Защо това е грешен подход?

Така "обут" автомобилът поднася на завои дори със скорост от 40 км/ч

Кадър: YouTube

Кадър: YouTube

Някои шофьори вярват, че за безопасно и комфортно каране през зимния сезон зимни гуми могат да се поставят само на задвижващите колела (ако не сте с автомобил с 4х4). Твърди се, че това е достатъчно, за да стои колата добре на пътя. Авторите на канала Tire Reviews в YouTube обаче нагледно доказаха, че това е много голяма заблуда.

Това, което хората често забравят е, че след като започнете да се движите и да завивате, колата разчита на четирите колела много  по-равномерно, което може да доведе до изключително опасни ситуации, ако на сняг те са "обути" с различни гуми - летни и зимни.

За експеримента специалистите от Tire Reviews използваха кросоувъра BMW X1 със задвижване на предните колела, които "обуха" в зимни гуми, а задните - в летни, с еднакъв размер, и тестваха автомобила на заснежения полигон.

Както се вижда в клипа, колата поднася дори при ниска скорост - 40 км/ч. Защо се случва това е пределно ясно: зимните гуми осигуряват много повече сцепление със снега в сравнение с летните гуми. И ако при ускорение и спиране колата се държи нормално с такива гуми, при завой водачът губи контрол поради силната разлика в сцеплението. И не го спасяват никакви електронни помощници.

Още вижте в следващото видео на AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата