Китай е най-големият автомобилен пазар в света, а Volkswagen отново има амбицията да е най-големият производител на леки автомобили в глобален мащаб.
Най-многолюдната страна в света е изключително важен партньор за всички играчи в автомобилната индустрия. И там пазарът спада, но има сериозен потенциал да тръгне отново нагоре, въпросът е кой ще усети тенденциите, които сега набират скорост и скоро ще се трансформират в милиони доволни клиенти, които искат да ви дадат парите си.
Като че ли във Volkswagen са напипали посоката, в което ще поеме Китай и представянето на гиганта на салона в Шанхай е показателно за това.
От една страна Китай не е изключение от глобалната мания за SUV модели, която не отслабва години наред, а от друга – електрификацията и електромобилите стават все по-важни за пазар №1 в света, особено като се има предвид, че развитието им е подкрепено с волята и парите на партийното и държавно ръководство.
Какво обаче ще предложи Volkswagen?
До 2020 година гигантът планира да лансира 12 нови SUV модела, като на салона в Шанхай беше обявено, че пет от тях ще са само за китайския пазар. И началото на тази офанзива беше дадено още преди изложението. На специално събитие, гледано на живо в интернет от 10 милиона човека, VW представи 4 нови SUV модела, създадени за Китай. Някои от тях са още концепти, но при създаването на всеки един от тях са отчетени особеностите на местния пазар. Пример за това е вариантът на новия T-Cross с дълга база.
В Шанхай членът на борда на директорите на VW Юрген Щакман, който отговаря за продажбите и маркетинга обяви, че до 2025 година в глобален мащаб марката ще предлага над 30 SUV модела, което е половината от цялата гама на гиганта.
Целият анализ четете в AutoMedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.