Компанията Pagani представи суперколата си Huayra BC Roadster, която бе определена като най-сложният проект в историята на италианската марка. В конструкцията на роудстъра са използвани редица композитни материали, съчетаващи карбон с титан и дори дърво. А буквите BC в името са инициалите на Бени Кайол - човекът, който си е купил първата кола на Pagani и който е вдъхновил фирмата за направата на този автомобил.
За намаляване на теглото Huayra BC Roadster е изградена около нов монокок. Той е направен от ново поколение композитен материал, създаден на основата на карбон, титан и Triax (смес на пластмаса с полиамид или найлон). Въпреки по-малкото си килограми, конструкцията е с 12% по-здрава от досега използваната за моделите на марката.
Напълно преработено е и окачването на автомобила, като в него също се залага на специални материали. Роудстърът е получил и напълно нови електронно-управляеми амортисьори, които значително подобряват стабилността при високи скорости.
Силовият агрегат на Huayra BC Roadster е използваният и досега за модели на марката 6,0-литров V12, разработен от Mercedes-AMG. Двигателят е оборудван с два нови турбокомпресора и има специален всмукателен колектор, използващ впръскване на масло под високо налятане. Моторът е с двойни дроселни клапани, 4 охладителя и блок за управление Bosch. Мощността му е 800 к.с. и 1050 Нм, които са достъпни още при 2000 об/мин. Агрегатът отговаря на най-жестоките мерки за екология, в това число и тези в щата Калифорния.
Още за суперколата вижте в AutoMedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.