Всеки път, когато Tesla се блъсне в дърво, късметът се усмихва на група млади ентусиасти.
По цял свят, съживяването на класически автомобили, като се използват нови електрически мотори, се е превърнало в мода. Малки фирми купуват стари части от Nissan и Tesla и ги "трансплантират“ в телата на Porsche, BMW и Ferrari.
Процесът не е сложен – първо се изважда двигателя и резервоара, а на негово място се слага моторът, заедно с батериите. После той се свързва със старата скоростна кутия. Майсторите се опитват да променят възможно най-малко неща по автомобила, за да може процесът да е обратим.
"До сега никой от клиентите ни не е поискал колата му да върви отново на бензин“, казва Ричард Морган, собственик на Electric Classic Cars. Всъщност, никой не се е възползвал и от предлаганата услуга, да съхраняват старият му двигател с вътрешно горене.
"Казвам ви го като бивш фен на дизеловите автомобили – електрическите коли са по-добри. Ако преди пет години ми бяхте казали това, щях да ви се изсмея“, казва Морган пред BBC.
Необичайното хоби Ричард открива преди няколко години. Тогава той още е състезател, а отборът му носи напитки и храни с малко електрическо колело Oset.
“То винаги ме е впечатлявало – колко много енергия има в това моторче“, спомня си Морган. Един ден той решава да „присади“ малко моторче на голяма кола. Преди три години превръща хобито си в професия, а сред колите, които е "електризирал“ е и Ferrari 308.
“Не съм започнал да го правя заради околната среда. Просто се запитах как мога да я направя по-бърза и по-издръжлива“, обяснява Ричърд. В добри условия Ферарито ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди.
"Ние не преправяме колите, за да бъде въздухът по-чист, а за да ги спасим“, казва Майкъл Брийм, собственик на EV West. Този подход се оказва успешен за много фирми, а Tesla и нейните конкуренти допринасят за развитието на бизнеса повече, отколкото очакват.
Майсторите не просто използват стари част от изхвърлените за скрап коли, но и се възползват от имиджа, който новите електрически коли си създават.
"Tesla направи ел. автомобилите отново готини, а това допринася повече за продажбите, отколкото изречения като "твоята кола замърсява“ или "твоята кола е гнусна“, обяснява Брийм.
И докато новите коли започват да губят от стойността си веднага щом напуснат шоурума, класическите Поршета или VW Beetle стават все по-ценни и по-ценни.
Разбира се, преминаването от дизел или бензин на ток не е евтино. Понякога подобна промяна може да струва близо 20 хил. евро. Повечето трансформации се правят за първи път, но колкото повече се разпространява технологията, толкова по-евтина става.
Понякога обаче ти трябват само няколко стотачки. За Брийм не винаги е нужно някоя Tesla да катастрофира, за да й вземе частите. Понякога, той използва батерии от стари лаптопи, които са оставени за рециклиране. Това е най-евтиният начин да превърнеш бензиновата си кола в електрическа.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.