IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Най-скъпото "Порше", което... дори не е "Порше"

Колата трябваше да се продаде за рекордните $20 млн., но не намери собственик

Снимка: Sotheby's

Снимка: Sotheby's

Porsche Type 64 се очакваше да се продаде на търг за най-малко 20 милиона долара, което щеше да го превърне в най-скъпата кола от марката, продавана някога.

Но съдбата на рядката кола не бе такава – първо се оказа, че Поршето най-вероятно дори не е Порше, а по време на аукциона се случиха куп неразбории.

В крайна сметка, най-високата оферта за Type 64 бе 17 милиона долара и колата остана непродадена.
Когато Porsche Type 64 е произведено, компанията на Фердинанд Порше все още не съществува.

Той създава спортния автомобил в нацистка Германия и тя със сигурност е прототипът на бъдещите коли от марката, но днешните наследници на Порше отказват да я приемат като своя.

Спорният й произход предизвика голям интерес сред купувачите, но търгът се провали с гръм и трясък.

Причината бе грешка в екраните на Sotheby's. Когато водещият на аукциона обяви стартовата цена от 13 млн. долара, на монитора до него се появи сумата от 30 млн. долара. Никой обаче не забеляза грешката и наддаването продължи настървено, докато сумата не стигна 70 млн. долара. Секунди по-късно водещият обяви, че цената й не е 70, а 17 млн. долара, което предизвика недоволство, освирквания и викове от страна на купувачите. Те саботираха търга и колата не бе продадена.

Ако все пак автомобилът бе попаднал в нечии ръце за 17 млн. долара, това щеше да го направи най-скъпата кола с марката Porsche, макар от Порше да отричат да е тяхна. Ако беше продадена за 70 млн. долара, тя щеше да е най-скъпият автомобил продаван изобщо някога.

Porsche Type 64 е доста необикновена кола. Тя изглежда така все едно е работа на дете.

Всъщност, странният на вид автомобил е първият опит на Фердинанд Порше да направи дизайн за кола с двигател, който е в багажника.

Тя има същата технология, която по-късно е използвана в първата машина, сглобена от вече създадената компания Порше – 365, както и в легендарното 911.

Всеки, който разбира от коли, заставайки пред Type 64 би казал, че е на Порше. Колата била проектирана като не толкова скъп спортен автомобил за германските семейства.

Нещо, което нацисткото правителство би определило като постижение за народа си. Но така и не влиза в масова продукция по време на войната. А след нея еволюира в обичания от всички   Volkswagen Beetlе.

Първият Type 64 бил направен, за да се състезава в надпреварата от Берлин до Рим през септември 1939 година.
Но на 1 септември Германия напада Полша. Започва Втората световна война. Състезанието така и не се състои, а фабриките, които трябвало да произвеждат коли за германските семейства трябвало да се преориентират в създаването на военни машини. По това време е сглобен само един Type 64. Вторият излиза от производство много по-късно.

Поршето, което трябваше да бъде продадено е третата кола Type 64, но тя е построена върху скелета на първата, след като един от изпълнителните директори на Volkswagen катастрофира с него.

Вторият автомобил е конфискуван от Съюзниците и съвсем скоро също катастрофира. По-късно е възстановено и сега се намира в музея на автомобилите в Хамбург.

Порше получил позволението да задържи третият Type 64. Автомобилът е бил каран както от Фердинанд, така и от сина му Фери, който по-късно създава 356. Именно той слага името на семейството си на бронята му.

През 1947 г. старото и вече ръждясало Порше Type 64 е възстановено от италианска компания, която работи в Торино. Днес тя носи небезизвестното име Pininfarina.

От Sotheby's смятат, че кола с такава история не може да получи такъв позорен край затова обещават, че все пак ще се опитат да продадат Porsche Type 64 на цената, която заслужава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата