Продажбите на нови автомобили в Европа паднаха рязко през август, като задълбочиха неволите на индустрията, бореща се със слабото търсене на ключови пазари и предизвикателството за разгръщане на електрически превозни средства на пазарите.
Продажбите спаднаха с 8,4% до 1,04 милиона бройки през август, след като нараснаха с 1,4% през юли, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители от сряда. Спадът през август, най-стръмният за 2019 г., се влоши допълнително от изключително високия ръст през същия месец година по-рано, тъй като производителите пуснаха редица нови модели преди влизането в сила на новите строги правила за емисии.
Производителите на автомобили са изправени пред допълнителни предизвикателства, включително риск от рецесия в Германия и забавяне на китайския пазар на автомобили. Европейските продажби са спаднали с 3,2% от началото на годината до сега. Петте най-големи пазари на континента отчитат свиване през август, като Испания (спад от над 30%) и Франция (от 14%) отбелязват най-големите забавяния.
Само 7 държави в ЕС отчитат ръстове през август, като един от тях е България. В родината ни продажбите растат с 1,5% на годишна база до 2929 нови коли (от 2887 година по-рано). От началото на годината също има повишение – с 2,9% до 24 372 автомобила.
Най-силен ръст в продажбите през осмия месец на годината е отчетен в Гърция, което има повишение от 24,3 на сто и с 9,8 на сто от януари до август.
Затрудненията на бранша заемат централно място по време на дискусиите на автомобилното изложение във Франкфурт, където хиляди протестиращи поискаха политически и индустриални действия в защита на околната среда. Ръководителят на групата на автомобилното лоби в Германия също изненадващо обяви оставката си миналата седмица.
Защо се стигна до тук вижте в продължението на анализа в Investor.bg!