Японски и корейски модели са най-надеждните на пазара втора ръка през 2019 г. Поне така излиза от рейтинга, съставен от британския застраховател Warranty Direct.
Класацията е направена въз основа на броя на ремонтите и разходите за тях при даден модел. Получава се индекс за надеждност, в който 5 от първите 10 коли за от Япония, а три от Южна Корея. В Топ 10 попадат и два европейски модела - Opel Agila, който във Великобритания се продава като Vauxhall Agila и Citroen C1.
Любопитното е, че класацията за 2018 г. е почти идентична, като Топ 3 си остава непроменен. Новите модели в нея са Hyundai i20, който влиза на осма позиия, както и Suzuki Alto.
На какъв принип обаче е съставена тази класация? За разлика от повечето застрахователни компании, Warranty Direct предлага полици, които покриват не само щетите при катастрофа, но и разходите за ремонт на автомобила. Това е един вид удължена гаранция. Застрахователят разполага с огромна база данни и е наясно кои части се развалят при всеки модел, колко често той влиза в сервиза и какви са годишните разходи за поддръжка и ремонт.
Всички тези данни образуват индекс, като средната стойност е 100. Автомобилът с резултат по-висок от 100 е по-малко надежден, докато този с най-малко точки е най-надежден.
В случая, това е Toyota iQ, който беше на първо място и през 2018 г.
В същото време най-надеждният автомобил невинаги е най-евтиният. Затова и в таблицата за показани средните годишни разходи за ремонт, измерени за период от 5 години. Това показва, че кола, която има сравнително високи разходи за ремонт може да се сравнява с кола, която по-често влиза в сервиз, но е по-евтина за поправка.
В случая, лидерът Toyota iQ не е най-евтин за поддръжка с 252 евро за 5 години, но пък шансовете да посетите сервиза с него са малки. В същото време Mitsubishi Lancer излиза само 78 евро, но пък влиза за ремонт по-често.
Кои са автомобилите на обратния полюс, тоест - най-ненадеждните? Колкото по-голяма и по-скъпа е една кола, толкова по-голям е шансът тя да излезе от строя. Разбира се, важна роля за това играе и стилът на шофиране.
Както и през миналата година, Maserati Granturismo отново е начело в тази негативна класация с 1304 евро разходи за ремонт за 5 години. Тази сума изглежда малка на фона на 3961 евро при собствениите на Nissan GT-R. В Топ 3 остават също BMW M5 и M6, докато Mercedes-Benz CL излиза от списъка. В него обаче попада Audi R8 с разходи за ремонт от 1139 евро.
Още от света на автомобилите четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.