Според статистиката в Германия всеки трети продаден автомобил е с манипулиран километраж. Можем само да гадаем каква част от тези коли, както и от пристигащия „нов внос“ от Италия и други европейски държави в България е с редовни показания. Но "майсторите“ оставят следи.
Играта е като на котка и мишка. Производителите непрекъснато подобряват софтуера в автомобилите си, който трябва да ги предпази от манипулации. Но мошениците намират вратички само след няколко дни. Според експерти купувачите са в лоша позиция, тъй като измамите се откриват трудно.
Но начини има.
Манипулираният километраж трудно може да бъде доказан технически, но добро проучване и внимателна експертиза на автомобила помагат за откриване на скритите километри.
Какво може да направи всеки? Проверете внимателно всички документи, с които върви автомобила. Всеки автомобил трябва да има актуален документ от технически преглед. На него към момента на извършване на прегледа се отбелязват и изминатите километри. Така на база на стари прегледи може да се възстанови изминатата дистанция. Фактурите от ремонти по правило също съдържат информация за пробега. Същото важи и за сервизната книжка.
При някои автомобилни производители по номера на шасито може да бъде проверена пълната техническа история и обслужване на даден автомобил. В този смисъл допълнителна сума за преглед в оторизиран сервиз винаги си заслужава. Ако продавачът отказва категорично такъв преглед, откажете се.
Проверете внимателно автомобила. Поглед под капака показва кога е извършена последната смяна на масло. Обикновено някъде из моторния отсек виси бележка кога и на какъв пробег е налято новото масло. Тези данни трябва да съвпадат с останалите документи.
В салона също може да има следи. Износването може да ви подскаже дали километражът е реалистичен.
Още по темата четете на сайта на Automedia.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.