Трудно би се развил пазарът на електромобили у нас, ако няма субсидии при покупката. В София, както и в някои други големи градове има безплатно паркиране на синя и зелена зона. Това е единственото предимство, че столицата няма данъци. темата коментира Храбрин Иванчев, член на Изпълнителния борд на Българската асоциация електрически превозни средства (БАЕПС), в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria.
Иванчев изтъкна, че за 3 години от три зарядни в София, някои и неработещи тогава, вече има 180 в цялата страна. Експертът каза, че в Румъния има 10 000 евро хибридите пък растат до 56.
Според Иванчев това, че няма един отчетен електромобил, се дължи на техническа пречка.
"Има темп на нарастване - освен 200 нови коли, се внесоха и около 800 употребявани. Автомобилният пазар в България е на употребяваните автомобили", каза експертът.
У нас има около 100 автомобила Tesla. Според Иванчев най- търсените модели са Hyundai Kona, BMW i3, Nissan Leaf.
По въпроса дали е възможно да привлечем завод на Tesla експертът смята, че в момент, в който компанията е пред стартиране на проекта в Германия и е трудно да се предположи, че ще мислят за друга потенциална възможност.
"Ние сме малки, ние нямаме и зарядни, но това е проблем на цяла Източна Европа", допълни Иванчев.
"Технологиите в електрически автомобили се променят с темп, който никой не е очаквал. С новите технологии при батериите се намалява въглеродният отпечатък", добави експертът.
По думите на Иванчев технологичното предимство е абсолютното конкурентно предимство.
Специалистът допълни, че повечето компании имат или хибриди, или електрически коли.
Цялото интервю можете да гледате във видеото ТУК