IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Старт/стоп – вреди ли системата на двигателя на колата?

Тя има своите предимства, но и недостатъци

Снимка: Pixabay

Снимка: Pixabay

Системата за автоматично изключване и включване на двигателя (старт/стоп) първоначално е разработена от Toyota, за да пести гориво. В първите й версии двигателят можеше да бъде изключен с бутон, след като достигне работната си температура. Когато светофарът превключи на зелено, двигателят можеше да се стартира с леко натискане на газта.

Системата бе модернизирана след 2000 г. Въпреки че все още бе наличен бутон, тя вече работеше напълно автоматично. Двигателят се изключваше, когато се достигнат обороти на празен ход и съединителят бъде освободен. Активирането се извършваше с натискане на педала на газта или при задействане на предавка.
 
Автомобилите, оборудвани с автоматична система за старт-стоп, имат по-голям акумулатор и по-мощен стартер. По-мощните акумулатори и стартери са необходими, тъй като се използват много по-често през живота на автомобила.

Основното предимство на системата за автоматичен старт/стоп е спестяването на гориво при по-дълги периоди на стоене, например на светофари, в задръстване или на затворена железопътна бариера. Те се използват най-много в градския трафик.
 
Съществуват обаче и недостатъци и те се дължат главно на ограниченото използване на автомобила.

Какви са те четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Коли
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата