Испанският автомобилен пазар отбелязва развитие в странна посока през тази година – купуват се все повече автомобили, навършили 20 години, отбелязва Reuters, цитиран от Automedia. Това поведение, по-характерно за пазари като българския, се свързва с икономическите затруднения и несигурността, последвали карантинните мерки. Част от купувачите на трошки са всъщност хора, които досега са ползвали обществения транспорт, но вече го намират недостатъчно сигурен.
През юли и август продажбите на над 20-годишни автомобили са се увеличили с 31% в сравнение със същия период на миналата година, като бройката на купените коли достигна почти 44 000, показват данните на Института за автомобилни изследвания, цитирани от агенция Reuters.
Средната цена на всяка една от тези коли е около 1400 евро, като на портала за продажба на автомобили Sumauto може да се намерят и обяви за по 500 евро.
Ръстът на продажбите на стари коли се допълва от скромното увеличение на сделките с нови автомобили през юли – с 1,1% на годишна база, и срива им през август с 10 процента.
Прогнозите са, че през 2020 година испанската икономика ще се свие с поне 9 процента, а безработицата отново започна да се покачва през август, като за кратко намаля през юли и испанците търсят начин да пестят пари. Но използването на повече стари коли може да се отрази негативно на околната среда и да увеличи разпространението на дихателни болести.
„Дори когато са били нови, тези автомобили са замърсявали повече, тъй като екологичните правила преди 15 или 20 години не бяха толкова строги – коментира Андриан Фернандес, транспортен експерт в Greenpeace Испания. – „По отношение на опазване на качеството на въздуха това е крачка назад. Това означава негативни последици за хората при разпространение на респираторните болести, сред които е и КОВИД-19.”
В Испания има регистрирани почти 490 000 заразени с вируса, най-много в Западна Европа.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.