Това, че съвременните двигатели харчат повече масло, едва ли е изненада за някого. През последните години натоварването върху детайлите на мотора се увеличи значително и това няма как да не се отрази на неговата издръжливост. Повишената компресия и по-голямото налягане в цилиндрите улесняват проникването на газове през пръстените на буталата в системата за вентилация на картера, а оттам и в горивната камера.
Освен това, все повече мотори са с турбо, чиито уплътнители не са херметични и малко количество масло неизбежно попада в компресора, а оттам и в цилиндрите. Съответно, двигателите с турбокомпресор също харчат повече масло, така че посоченият от производителя разход на 1000 километра пробег не бива да бъде изненада за никого.
5 причини за изчезването на маслото
ИЗГАРЯНЕ. Пръстените на буталата се нуждаят от постоянно смазване. Първият от тях периодично оставя "филм" от масло върху повърхността на цилиндъра, като при висока температури част от него изчезва. Общо от 80 от загубите на масло се дължат именно на изгаряне, като при новите мотори тази част може да бъде по-голяма.
Проблем в случая е и използването на некачествено масло, чиито характеристики не отговарят на обявените от производителя на двигателя. Нормалната смазка с нисък вискозитет (тип 0W-16) също изгаря по-бързо от тази с по-добри показатели.
Кои са другите причини четете на сайта на Automedia.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.