IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Кои са най-простичките коли създавани след Втората световна война?

Те са лесни за поддръжка и достъпени за широката аудитория

Снимка: Flickr

Снимка: Flickr

Докато някои производители използват високи технологии, за да реализират високи продажби, други полагат значително по-малко усилия в тази посока. И въпреки това, отново постигат успехи на пазара. Тази тенденция се появява след Втората световна война, когато идеята е да се направи лесен за поддръжка автомобил, който да бъде достъпен за широката аудитория.

Някои производители продължават да работят по този начин и в наши дни. С помощта на изданието Autocar ви представяме някои от най-простите автомобили, създадени в следвоенния период:

Citroën 2CV (1948 година)

Citroën отдели сериозни ресурси, за да направи 2CV възможно най-евтин и опростен. Според Пиер-Жул Боланже, който застава начело на компанията през 1938 година, този автомобилът трябва да бъде велосипед с 4 места. Това оформя философията на модела, чието излизане на пазара е забавено от избухването на войната, но след нея той се превръща в истински хит на пазара.

Chevrolet Corvette (първо поколение, 1953 година)

Първото поколение на Chevrolet Corvette е рядък, красив и ценен автомобил, като едновремено с това е и максимало опростен. Неговата каросерия от стъклени влакна първоначално прикрива 6-цилиндровия двигател с Blue Flame, който компанията използва от години в голямо разнообразие от модели, включително на пикапи. По-късно се използва и V8 мотор.

BMW Isetta (1955 година)

Въпреки че Isetta е разработена от италианската фирма Iso, именно BMW създаде подобрената версия на колата. Тя запази основния дизайн, като се захранва от едноцилиндров четиритактов двигател с мощност 12 к.с., взаимстван от мотоциклет BMW. В крайна сметка Isetta разми границата между мотоциклет и кола, като якои от вариантите, конструирани и продавани в Англия, доря баха оборудвани с три колела, за да попадна в по-ниска данъчна категория.

Fiat 500 (1957 година)

Fiat разработи модела 500 със задно разположен двигател, за да запълни празнината между мотопедите и семейните коли. Особено важни са теглото и разходът на гориво, а инженерът Данте Джакози поставя мотора отзад, за да направи автомобила по-малък. Той избира двигател с 2 цилиндъра и въздушно охлаждане, който произвежда 13 к.с., като успява да сведе разходите по разработката до минимум.

Austin Seven/Moriss Mini-Minor (1959 година)

Какво не е казано за оригиналния Mini? Създаден от сър Алек Исигонис, той променя автомобилната индустрия във Великобритания. Малкият автомобил получава 4-цилиндров двигател, който е поставен върху 4-степенна механична скоростна кутия вместо да бъдат разположени един до друг. Mini е лесно за производство, а поставянето на скоростомер в средата елиминира необходимостта от производството на табла за модели с ляво или дясно разположен волан.

Renault 4 (1961 година)

Въпреки Renault 4 се счита за отговор на Citroën 2CV, двата автомобила са напълно различни. Както стана дума, 2CV е създаден като алтернатива на елементарните видове транспорт, докато шефът на Renault - Пиер Драйфус, си представя "четворката" по различен начин. Той я сравнява с чифт дънки - евтина, гъвкава и издръжлива.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Коли
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата