IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Кои са грешките, които водят до висок разход на масло?

Те се забелязват и при старите, и при новите мотори

Кои са грешките, които водят до висок разход на масло?

Стареенето на двигателя е естествен процес, като един от най-забележителните процеси в него е повишаване на разхода на масло. Това обаче се забелязва не само при старите, но и при по-новите мотори.

Какви са причините, за да се стигне до подобно нещо?

Всъщност, дори нов двигател "яде" масло и производителите да наясно с това, като предварително посочват допустимия разход. И ако вашият автомобил не се вмества в тези норми, трябва да се потърси помощ от специалист. Така ще бъдат прекратени по-тежки последствия, заради които може да се стигне дори до основен ремонт на силовия агрегат.

За бензиновите атмосферни двигатели допустимият разход на масло е от 5 до 25 грама на 100 литра изгорено гориво. Ако моторът не нов, показателите са малко по-високи - от 25 до 100 грама. За дизелите стойностите са увеличени - до 50 грама на 1000 км пробег при нов двигател и до 150 грама при стар.

При турбодвигателите показателите са още по-високи - до 80 грама на 100 литра бензин при нов мотор. С течение на времето той се износва и съответно този показател може да достигне до литър на 1000 км пробег. Ако разходът е по-висок, значи е време автомобилът да посети специализиран сервиз.

Първата и най-често срещана причина е използването на фалшиво или неподходящо масло. Освен, че не върши основната работа, за която е предназначено, то е и вредно за двигателя. Някои шофьори правят грешката да сложат повече смазваща течност от необходимото, което също се отразява неблагоприятно на двигателя.

Лошите атмосферни условия, а също карането по тежки терен, претоварването на автомобила, тегленето на ремаркета, каравани или друг товар също водят до повишаване на разхода на масло.

Друг фактор за увеличение на разхода на масло са механични проблеми по двигателя. Сред тях са износване на буталата и цилиндрите, а също така и на уплътненията. Понякога причината е още по-банална - теч в системата за смазване.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Коли
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата