България често отсъства от процесите в ЕС. Това, което се взема като решение в Брюксел, оказва влияние върху всички членки. Тази позиция изрази евродепутатът Петър Витанов по време на организираната от него конференция на тема "Транспортът на бъдещето. Чиста енергия на справедлива цена", която се провежда в София Хотел Балкан.
Към средата на 2026 г. трябва да се достигне до 30 000 електромобила в България. Към края на 2020 г. те са към 3 000. Това каза заместник министър-председателят по климатични политики и министър на околната среда и водите Борислав Сандов.
Той добави, че това ще са нови електромобили, но също така се развива вторичният пазар, така че част от тях ще са и "втора ръка". Според него това не трябва ни притеснява, защото в кръговата икономика "нещата трябва да се въртят".Държавата се е ангажирала с изграждането на зарядната инфраструктура, добави министър Сандов. Той посочи, че трябва да има 10 000 публични точки в цялата страна, в които всеки да може да зарежда електромобила си. "Това прави една плътна мрежа, фокусирайки се върху основните неща, където се намират тези електромобили, с включително 20-30 хъба по основни пътни артерии. Говорим за автомагистрали, където да може да се случва бързото зареждане", заяви Сандов, предаде БТА.
Такива публични точки за зареждане на електромобили ще бъдат изградени и в централните градски части на 50-те основни български града, както и в големите жилищни квартали, уточни той.
Плановете са да се изградят поне 20-30 хъба, 150-200 бързи зарядни станции на входовете и изходите на градовете, посочи министърът. Те ще се изградят на общински територии и частни обекти като търговски центрове, бензиностанции и други. За изграждането им ще се търси пазарният подход, публично-частното партньорство.