Годината е 1962 г. и Курт Кецнер, гениален австрийски инженер на Volkswagen решава, че няма превозно средство, проектирано да отговаря на конкретния планински терен в неговата страна. Решението назрява моментално: „Ако не можете да го купите, направете го!“
И затова австриецът създава свой специален офроуд автомобил, който е наречен Half-Track Fox. Вероятно вдъхновен от животното лисица (Fox). Кецнер преценява, че перфектната основа за неговия проект е микробус Volkswagen Т1, но решава, че ще му трябват вериги, за да се справи със снега. И се получава една от най-странните модификации на Т1.
Спира се на идеята да добави и чифт оси на „лисицата“. Задните две са със задвижващи танкови вериги по собствен дизайн на Кецнер. Монтирани на 13-цолови колела, веригите са направени от алуминий и гума, за да бъдат безопасни за използване и на обикновени пътища.
Предните две оси получават нормални завиващи колела с 14-инчови гуми с грапав протектор. Освен това има диференциал с ограничено приплъзване, който помага да се осигури равномерно разпределение на мощността към колелата, дори в дълбокия сняг.
Изобретателят не вижда необходимост да модифицира 1,2-литровия, 4-цилиндров двигател на Volkswagen и се задоволява с 33 к.с. на стандартен мотор с въздушно охлаждане. Така машината Half-Track Fox ускорява до 35 км/ч и трудно може да надбяга жива лисица...
Още по темата четете на сайта на Automedia.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.