Цените на коли втора употреба хвърчат нагоре, като според експерти поскъпването им е драстично - между 40 и 50 процента. Това води до отлив на клиенти, намалява и печалбите на автокъщите.
Поскъпването в последните месеци се дължи най-вече на скока в цената на различни услуги, които в автокъщите се налага да използват, за да въведат автомобила в годен за употреба и за шофиране вид.
"Някъде между 40 и 50 процента е оскъпяването на автомобила. Това не значи, че като се оскъпи с тези проценти, автомобилът е по-качествен и продуктът, който се продава, е по-добър. Опитваме се да лавираме между високата цена, между качеството и в същото време да ангажираме клиента да дойде да купи стоката", твърди пред Нова тв Владо Янчовски, собственик на автокъща.
Поскъпването се дължи не просто на търговско решение в автокъщите, а на промяната в цените на различните етапи, през които една кола, внесена от Германия, преминава, за да излезе на българския пазар здрава и атрактивна.
"Поскъпнаха всички допълнителни разходи - било услуги, транспорт, мита, както са швейцарските, и ДДС. Транспортът поскъпна, примерно от 1000-1100 лв на автомобил в момента плащаме 1600 лв. на кола. За тенекиджийски услуги, на детайл за боядисване взимаха около 120 лв. - сега взимат 270. Повече от два пъти. Тези, които са майстори по двигатели, по миещи части... също вдигнаха много осезаемо цените. И ние сме в патова ситуация, защото няма конкуренция в този бранш, специално за майстори. Веднага вдигат цената с оправданието Украйна. Това удря първо върху нашия бизнес, след това удря и върху крайния клиент", твърди Янчовски.