Собствениците на автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) възнамеряват да ги запазят по-дълго, вместо да ги сменят с електрически коли, сочи проучване на специализирания портал Automobilwoche.
Резултатите потвърждават пазарната тенденция за настъпването на "ледена епоха" в интереса към електромобилите. "Захлаждането" е особено осезаемо след спирането на субсидиите за коли на ток. Финансовите стимули донякъде компенсираха високите им цени.
Според направено изследване, всеки втори собственик на автомобил с дизелов или бензинов двигател, го шофира по-дълг период от време. Това е продиктувано от нежеланието да се купува нов автомобил с алтернативно задвижване. Допълнителни фактори, които оказват влияние на потребителите, са доверието в съществуващите двигатели с вътрешно горене, скептичността към електромобилите, инфлацията и високите цени.
Основен и решаващ фактор за купуване на електромобил е и наличието на собствен гараж, както и зарядна станция, която да е на разположение в домашни условия. Слабо развитата обществена зарядна инфраструктура в много европейски държави създава допълнителни пречки пред продажбите на нови електрически коли.
Не на последно място идва и непостоянната политика на автомобилните производители, които от директен курс към електрическата мобилност напоследък правят обратен завой към конвенционалните двигатели.
Всичко това поражда несигурност и много водачи предпочитат да се придържат към познатото и доказаното. Електрическите коли имат високи цени, които много бързо падат на вторичния пазар и обезценяването при тях става много по-бързо, допълва “Труд”.
Друг резултат от проучването е, че хората в малките населени места по-трудно ще се разделят с бензиновите и дизеловите коли. Жителите на големите градове проявяват по-голяма склонност да се прекачат на електромобили.
Като причина се тълкува фактът, че в градовете има по-развита зарядна инфраструктура и хората са по-лесно се адаптират към новите технологии.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.