Европейският съюз реши да увеличи митата върху произведените в Китай електрически превозни средства до 45,3% в края на своето най-сериозно търговско разследване, което раздели Европа и предизвика ответни мерки от страна на Пекин, пише Ройтерс.
Малко повече от година след стартирането на своето антисубсидийно разследване , Европейската комисия ще определи допълнителни мита, вариращи от 7,8% за Tesla.Допълнителните тарифи бяха официално одобрени и публикувани в Официалния вестник на ЕС във вторник, което означава, че ще влязат в сила в сряда.
Комисията, която контролира търговската политика на ЕС, каза, че митата са необходими, за да се противодейства на това, което според нея са несправедливи субсидии, включително преференциално финансиране и безвъзмездни средства, както и земя, батерии и суровини на цени под пазарните.
В него се казва, че свободният производствен капацитет на Китай от 3 милиона електромобила годишно е два пъти по-голям от пазара на ЕС. Предвид 100% тарифи в Съединените щати и Канада, най-очевидният изход за тези електромобили е Европа.
"Китай не е съгласен и не приема решението", се казва в изявление на китайското министерство на търговията в сряда.
„Също така забелязахме, че страната от ЕС посочи, че ще продължи да преговаря с Китай относно ценовите ангажименти“, каза министерството, добавяйки, че Пекин се надява да намери „решение, приемливо и за двете страни възможно най-скоро, за да се избегне ескалация на търговски търкания“.
Китайската търговска камара към ЕС заяви, че е дълбоко разочарована от „протекционистката“ и „произволна“ мярка на ЕС и е обезсърчена от липсата на значителен напредък в преговорите за намиране на алтернатива на тарифите.
Тази година Пекин започна собствени разследвания на вноса на бренди, млечни и свински продукти от ЕС като очевидно отмъщение.
Европейските автомобилни производители се борят с притока на по-евтини електромобили от китайски конкуренти. Комисията изчислява, че делът на китайските марки на пазара на ЕС се е повишил до 8% от под 1% през 2019 г. и може да достигне 15% през 2025 г. Според нея цените обикновено са с 20% под тези на моделите, произведени в ЕС.
Позицията на ЕС спрямо Пекин се втвърди през последните пет години. Той разглежда Китай като потенциален партньор в някои области, но също и като конкурент и системен съперник, но членовете на ЕС не са обединени относно тарифите за електромобили.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.