Продажбите на южнокорейския автомобилостроител Hyundai Motor са се повишили с 6.6% през май в сравнение със същия месец на миналата година, като са били подпомогнати от доброто търсене на моделите Sonata седан и високопроходимите спортни автомобили Tucson на ключовия за компанията щатски пазар, съобщи Investor.bg.
Hyundai официално откриха новия си завод в САЩ в щата Алабама през миналия месец, за да засилят позициите си на щатския пазар, където продажбите са се учетворили през последните четири години.
Автомобилите с марка Hyundai са на четвърто място по внос на коли в САЩ.
Hyundai, който е седмият по големина световен производител на автомобили, е продал 202 087 автомобила през май в сравнение със 189 644 автомобила през същия месец на миналата година.
Износът на компанията се е повишил с 9.2% до 156 266 автомобила, докато продажбите на местния пазар са се намалели с 1.4% до 45 821 броя.
Като цяло обаче общите продажби са се понижили с 5.1% спрямо предходния месец април поради временно прекратяване на дейността заради реконструкция на завода на компанията в Китай, който след това ще удвои производствения си капацитет до 300 000 автомобила годишно.
От Hyundai очакват продажбите на автомобили в САЩ да се повишат с 16% през тази година до 485 000 автомобила, като се надяват да завоюват пазарен дял от не особено добре представящи се производители през тази година като General Motors и Ford Motor.
Hyundai, който контролира близо половината от автомобилния пазар в Южна Корея, трябва да се справя с някои назряващи проблеми като силната корейска валута спрямо останалите основни валути и растящите цени на материалите и суровините.
От друга страна, корейският автомобилостроител ще преговаря през идните седмици със силния работнически профсъюз, като евентуално повишение на заплатите може сериозно да се отрази на бъдещите печалби на компанията.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.