IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

BMW показа първи изображения на електромобила Megacity

Той трябва да се появи на пазара през 2013 година

Първо изображение на Megacity. Източник: BMW

Първо изображение на Megacity. Източник: BMW

Шеф дизайнерът на BMW Адриан ван Хойдонк представи за първи път изображения на планирания електрически автомобил Megacity Vehicle.

Бордът все още не е одобрил окончателен вариант на дизайна на четириместния автомобил. Той трябва да се появи на пазара през 2013 година под субмарка на BMW.

От 19 юли тази година обаче във Вакерсдорф започва производството на елементи от въглеродни влакна, предназначени за каросерията на първите прототипи на новия модел.

"Процесът по дизайна все още не е приключил", обясни Хойдонк пред отбрана публика в музея на BMW в Мюнхен. „Все още нямаме финално одобрение от борда“, допълни той.

Автомобилът няма да се продава под марката BMW, затова и дизайнът ще се различава от този на класически автомобил с тази марка.

„Трябва да въздейства като стабилен и солиден“, казва Хойдонк. Общо с дизайна на Megacity Vehicle (MCV) са ангажирани 15 дизайнери, защото в случая е необходима повече креативност, отколкото за нов модел на BMW.

Производителят залага на супермодерен изкуствен материал, подсилен с въглеродни влакна за каросерията на Megacity – т.нар. CFK, който е с 50% по-лек от стоманата и с 30% по-лек от алуминия.

За целта баварците влязоха в партньорство с най-големия в Европа производител на карбон SGL Group. Въглеродните влакна ще се произвеждат от смесено предприятие на двете компании в Съединените щати.

„Купето на Megacity Vehicles ще бъде 100% карбон“, заяви експертът Йохен Тьопкер по време на уъркшоп на BMW в Мюнхен. По този начин общото тегло на автомобила ще бъде редуцирано със 100 килограма.

По данни на BMW обаче задвижването на електрическия автомобил тежи точно 100 кг повече от това, което би било теглото на модела с ДВГ. С използването на въглерод баварците вярват, че си осигуряват предимство пред конкуренцията, чиито модели ще са значително по-тежки заради солидното тегло на батериите.

Досега скъпият материал CFK намираше приложение предимно в самолетната индустрия и космическите технологии. За автомобилно производство в големи серии до този момент сметката не е излизала. В BMW обаче съвместно със SGL са разработили собствени технологии за въглеродни влакна, които сега ще бъдат приложени в производството на MCV.  

Още новини за електроавтомобили

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата