PSA Peugeot-Citroën отбеляза. лек ръст в световните си продажби за първите шест месеца на 2005 г., съобщи АФП. Увеличението на продажбите в Китай и Южна Америка компенсира понижението в Европа и допринася за средно покачване от от 0,6% спрямо първото шестмесечие на предходната година.
Вторият по големина европейски производител на автомобили е продал 1,754 млн. коли в цял свят срещу 1,743 млн. година по-рано.
Групата потвърди предвижданията си за "умерен растеж" на продажбите за цялата година благодарение на по-голямото предлагане на модели на компанията - Peugeot 107, Citroën C1 и Peugeot 407.
През първото тримесечие на годината световните продажби останаха стабилни, а през второто бяха определени като рекордни заради увеличението до 932 000 броя.
Двете марки на групата са регистрирали лек ръст с сравнение с първото полугодие на 2004 г. Peugeot е отбелязала увеличение от 0,66% в продажбите си до 1,028 млн. броя, докато Citroën има ръст от 1% до 726 000 броя.
В Западна Европа продажбите на нови коли на групата са паднали с 2,3% за първите шест месеца до 1,292 млн. броя, от които 687 000 на Peugeot и 604 000 на Citroën. Пазарният дял е паднал до 14,6% (7,8% за Peugeot и 6,8% за Citroën) срещу 15% за същия период миналата година.
В Южна Америка продажбите са отбелязали ръст от 30% до 83 000 броя, а в Китай - от 59,6% до 75 000 броя. В Централна Европа се наблюдава спад от 20,5% до 97 000 продадени броя.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.