Никой не започва кариерата си на началник с целта да бъде кофти шеф. И въпреки това е изумително колко бързо се превръщат в такива някои индивиди.
Може би лошите шефове се раждат такива и им идва отвътре, ала това не означава, че ако вие сте сред тях, не можете да се опитате да победите някои от лошите навици, които ви слагат в тази категория.
Както знаем, първата стъпка за всеки човек с проблеми е да признае съществуването им. Затова разгледайте долния списък с черти и гледни точки на ужасния шеф и пребройте колко от тях се срещат у вас.
1. Давате на директните си подчинени малко или никакви насоки за целите и плановете на фирмата. Планиране? Кому е нужно?! Работите в твърде динамична фирма и предпочитате да вземате решения в движение. Дългосрочното планиране и даването на инструкции за индивидуалните и груповите цели на екипа ви не е за вас. Това е отживелица!
2. В задълженията ви влиза да правите ежегодни анализи и да оценявате постиженията на служителите си, но все пропускате тази дейност. А когато от администрацията ви принудят да го направите, никога не казвате на екипа си нищо конструктивно. Гледате на тази задача като на чиста загуба на време.
3. Харесва ви да тормозите подчинените си. Ненавиждате, когато членовете на екипа ви се държат надуто или снобски. Ама какво му става на младото поколение в днешно време?! Някой трябва да ги приземява от време на време, за да не забравят къде им е мястото.
4. Прекарвате повече време в сплетни и бистрене на офис политика, за да си осигурите следващото повишение, вместо реално да вършите работа. Хей, ама нали за това сте глава на отдел, за да има кой да работи вместо вас.
5. Когато е възможно, си присвоявате чужди заслуги и възнаграждения. Тези хора работят за вас, съответно, каквото е тяхно е и ваше. Освен това идеите, които представяте за ваши, всъщност наистина са ваши, тъй като в един или друг момент и вие сте мислили за тях, така че няма нищо лошо да си направите презентация по тях.
6. Единственото, което правите е да критикувате членовете на екипа си, и то пред останалите, и никога не казвате нищо положително. Ако започнете да ги тупате по гърба за всяко нещо, те ще се самозабравят! От друга страна, когато се издънят, трябва да им се натриват носовете, и то публично, за да служат за назидание. Важното е да се всява страх!
7. Никога не грешите, за нищо. Всъщност вие сте изключително близко до гениалността, което прави пребиваването около вас малко трудно понякога... Все пак винаги сте прав. Ако някой някога си е помислил, че сте в грешка, то той чисто и просто не е слушал какво точно сте казали.
8. В екипа, който ръководите има постоянно текучество на кадри. Хората непрекъснато напускат или искат да бъдат прехвърлени по другите отдели. Какво пък – промяната е хубаво нещо, а свежата кръв помага за обновяване на идеите и перспективите. Всички напуснали просто не са били на висотата на вашите изисквания и не са ставали за работата.
9. Когато има допусната грешка, вие сте изключително бърз в посочването на виновника и той най-често е от вашия екип. Ами когато някой е виновен, той трябва да си понесе последствията. Вие неслучайно ги предупредихте да са внимателни, още когато нямаше проблем. Сами са си виновни, че не са ви послушали.
10. Вие сте царят/царицата на микроменажирането. Виждате незаменима полза от това непрестанно да висите на главите на подчинените си. Нищо не се случва, без да го редактирате и поправите поне по 3 пъти, дори ей така, за спорта, и мотото ви е „Без мен няма да можете да свършите никога нищо!".
Вижте още в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.