IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Скъпото вино е по-хубаво?

Насладата от виното може да се увеличи просто като на бутилката се сложи етикет с по-висока цена

Скъпото вино е по-хубаво?

В демонстрация на силата на маркетинга изследователи от Калифорния показаха, че насладата от виното може да се увеличи просто като на бутилката се сложи етикет с по-висока цена, предаде АФП.

Антонио Рейнджъл, доцент по икономика, провел с екипа си тест на възприятията на потребителите в зависимост от маркетинга и как се повишава удоволствието от даден продукт.

Те помолили 21 доброволци да посочат пет различни бутилки Каберне Совиньон и да ги оценят според вкуса им. Тестът бил повторен 15 пъти, като вината се предлагали в различна последователност.

Дегустаторите нямали никаква информация за вината, освен тяхната цена. Без да казват на доброволците, учените предложили две от вината два пъти, веднъж с истинската му цена, а след това с измислена.

Освен това те представили бутилка за 90 долара като такава за десет и друга от пет долара - за 45-доларова. Тестът установил, че с покачването на цената на бутилка вино се усилват и възприятията на хората, които го пият, което било доказано от нервната активност в мозъка, наблюдавана от учените.

Доброволците безпогрешно оценявали най-високо „скъпите“ вина.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата