Всеки от нас има точно 24 часа в денонощието и те никога не са достатъчни. Онези, които знаят как да се справят компетентно с времето, постигат много повече от другите. Какви умения за управление на времето можем да възприемем?
Като начало си струва да си припомним защо ни е необходима способността да разпределяме правилно времето си. Няколко са ползите от това умение – знаем как да избегнем стреса и прегарянето, поддържаме любов към професията си и радостта от живота като цяло. 4 прости правила ще ви помогнат да решите задачите навреме.
1. Филтрирайте информацията
Забавно е, че самата същност на управлението на времето няма нищо общо с времето като такова. Няма значение колко добре се организирате в междинните етапи, ако все пак вземете твърде много задачи в началото и нямате време да завършите с тях до края на деня. Следователно първото нещо, което трябва да направите, преди да съставите план, е да решите какво да оставите в него и какво да изтриете. Как точно?
• Проверете подробностите. Никога не се съгласявайте веднага на задача, проект или партньорство. Разберете колко време имате на разположение, какъв е крайният срок, дали клиентът или вашите колеги имат представа какъв трябва да бъде резултатът. Обмислете информацията и решете дали проектът си заслужава вашето време.
• Научете се да казвате „не“ . Оценете как проектът е свързан с останалите ви цели и задачи. Ако не сте сигурни, проверете календара. Ако понастоящем не можете да се включите напълно в предложената задача, честно кажете: „Благодаря, не“. Това е по-добре отколкото да имате конфликти с клиента или работодателя в бъдеще.
• Оценете възможностите си. Бъдете ясни колко време имате и колко часа можете да отделите на проекта. Освен това изяснете дали трябва да сте на работното място, колко спешна е задачата, колко често трябва да докладвате за резултатите.
2. Спазвайте графика
Започнете с изготвяне на график, включете план за действия и време за изпълнението им. Но само попълнено всекидневно планиране или електронен календар не е достатъчно. Два добри навика ще направят тази система наистина ефективна.
• Не позволявайте на идеите да се изплъзват през пръстите ви. Всичко, което само ви хрумне - идеи, наблюдения, забележки. – има значение. Не бъдете мързеливи да ги „разглобите“, сложете ги на рафтовете, за да можете след това да ги използвате за ваше добро.
• Актуализиране на планове. Преглеждайте задачите веднъж на ден, седмица или месец, преценявайте възможностите. Но не отлагайте безмислено датите. Това може да не се отрази по най-добрия начин на вашата репутация.
Вижте съвети как още да управлявате времето си в в Tialoto.bg
Източник: Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.