IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Как умните хора понякога пречат на успеха си?

Лесно се отегчават, невинаги рискуват

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Може би всеки има по един познат, съученик, който по време на ученическите години се е представял блестящо, но към днешна дата не може да се похвали с особени успехи и реализация, а дори може да се окаже, че тези, които са били по-назад от него, сега са по-успешни. Да си умен и едновременно с това и интелигентен, оказва се не е достатъчно. Определено е актив, но не е всичко, защото може да си умен, но да самосаботираш успеха си. Как умните хора си вредят?

Понякога обезценяват други умения, като изграждане на взаимоотношения, а се концентрират прекалено върху интелекта

Това се среща при не малко хора, които се доказват като добри специалисти в областта. За тях например воденето на добра комуникация, дипломация е вид досада, ненужно е. Не го приемат като необходимо умение, което би им помогнало във всички направления в живота. Следователно, не инвестират своите усилия и време в това да развият умението на добрата комуникация.

Такива хора обикновено предпочитат да се възползват само от силните си страни и не мислят за областите, в които не се представят толкова на ниво. Още от деца, те знаят, че са умни, че се справят добре в училище, университета и за тях това е достатъчно. Така не развиват други свои умения, дори в някои случаи креативността си.

Фокусирането върху най-голямата сила, вместо справянето със слабостите, обикновено е самосаботиращо.

Работата в екип може да бъде разочароваща

В един екип всеки има своите силни и слаби страни. Когато някой се ориентира по-бързо от другите и има високи стандарти за собственото си представяне, това може да създаде трудности при работа с останалите колеги, на които им е необходимо повече време.

Също така, друг проблем, който се явява пред умните личности, особено ако се намират на ръководни длъжности е да делегират работа на своите колеги. Защото смятат, че те биха могли да се справят по-добре от тях. В резултат те работят повече, натоварват се с още повече стрес, само защото не желаят да се доверят и да дадат шанс на другите.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Ако щете - вярвайте
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата