И маймуните като хората имат чувство за бизнес.
Това твърдят изследователи от италианския Институт за наука и технологии на познанието.
Водещ на проучаването е Елза Адеси. Тя смята, че „На маймуната Сандокан й харесва сиренето пармезан и, за да изяде парче от него, е готова да се откаже от две порции глазирани трици.
Нещата обаче се променят, ако порциите са 3 или 4, тъй като при това положение лакомията надвива приятния вкус.
Така маймуната Карлота между един лешник и 4 слънчогледови семки избира семките“.
Две години е продължило изучаването на маймуните, според което експертите са убедени, че човекоподобните животни, като хората, правят избор според изгодата си.
Изследователите обясняват: „Грешка е да се мисли, че маймуните ядат всичко, което им попадне.
Сиренето е по-добро за тях от който и да е жълъд.
Поставихме маймуните в различни комбинации от качество и количество и те доказаха, че притежават чувство за бизнес“.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.