67-ият сезон във Формула 1 предложи много емоции, малко вероятен шампион и неочакван край на кампанията дори, след като последното състезание вече бе приключило.
Календарът включваше 21 старта, като се завърна Гран При на Германия, а освен това бе възродена и ГП на Европа, като надпреварата се проведе по улиците на азербайджанската столица Баку. Отборите също бяха с един повече, след като американците от Хаас станаха 11-ият тим и така пилотите се увеличиха до 22.
И този път нямаше интрига между два отбора, но поне вътрешната борба бе на ниво. Доминацията на Мерцедес отново бе много голяма, но все пак Люис Хамилтън и Нико Розберг дадоха достатъчно поводи за коментари с борбата помежду си на пистата.
След като завърши 2015- с 3 поредни победи, германецът започна вихрено и новия сезон, като спечели първите 4 старта. Той триумфира в Австралия, Бахрейн, Китай и Русия, възползвайки се от проблемите с колата на световния шампион, който взе само 57 точки от тези стартове.
Експериментът с промененият вид на квалификацията пък се оказа неуспешен и се провали с гръм и трясък. Още след надпреварите в Австралия и Бахрейн се видя, че елиминационния формат, при който най-бавния отпада няма да бъде успешен, така че бе върнат стария, при който пилотите се подреждаха според времената си, карайки в три сесии.
Така се стигна до Гран При на Испания, което дълго ще се помни. Първо, още преди надпреварата, Ред Бул понижиха неубедителния Дани Квят и го върнаха в Торо Росо, а на негово място пристигна Макс Верстапен, който зае четвърто място в квалификацията.
На първа редица бяха пилотите на Мерцедес между които напрежението ставаше все по-сериозно. Розберг успя да мине пред Хамилтън на първия завой, след като британецът отново не стартира добре. Малко след това англичанинът предприе контраатака, Нико не му остави място от вътрешната страна, което доведе до завъртане на Хамилтън, който обаче след това помете и Розберг и двамата отпаднаха.
Случилото се даде възможност с различна стратегия и едно спиране по-малко, Макс Верстапен да излезе начело и след това по отличен начин да се справи с атаките на Кими Райконен, за да спечели по невероятен начин първата си победа в историята и то още в първото си състезание за Ред Бул. Той стана най-младият победител в историята, след като триумфира на 18 години и 228 дни.
Катастрофата в Мерцедес обаче прикова вниманието, като и двамата пилоти твърдяха, че не носят вина за инцидента. Напрежението между тях очаквано се увеличи значително, което предвещаваше интересни моменти в бъдеще.
Целият анализ на Формула 1 прочетете ТУК
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.