IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

240 евро за чифтa - веганските матартонки на Федерер

Швейцарската спортна марка On представи The Roger

On

Роджър Федерер се завърна, но не на тенис корта, защото турнирите все още са в застой заради коронавируса. За сметка на това името му се появява на рафтовете за обувките. Швейцарската спортна марка On представи тази седмица маратонките The Roger. Какво е специалното за обувката: тя е веганска, тоест – направена е без материали на животинска основа.

През миналата година Федерер се присъедини към On като инвеститор, The Roger е първият резултат от неговия ангажимент. Неслучайно обувката е вегансла: спортната индустрия е в истинска надпревара за най-зелените маратонки.

On е много по-малък от пазарните лидери Nike и Adidas. Според пазарните изследователи на NPD Group швейцарците са сред най-бързо растящите марки за обувки в САЩ тази пролет - с двуцифрени темпове на растеж. Ето защо индустрията внимателно следи какво се случва в On, пише Handelsblatt.

„Устойчивостта беше абсолютен приоритет в развитието на тези нови обувки“, подчертава съоснователят Дейвид Алеман. Новият модел е проектиран така, че разходите за материали да останат възможно най-ниски. „Резултатът е значително намален екологичен отпечатък“, подчертава швейцарецът. „Използваната веганска кожа съответства на само около 30 процента от екологичния отпечатък, който би оставило производството на животински кожи“.Hidden Field

Със синтетичната кожа On следва модата. В период от една година интернет модната търсачка Lyst оцени и определи поведението при пазаруване на 104 милиона онлайн купувачи: „От началото на годината заявките за търсене с ключови думи, свързани с устойчивостта, са се увеличили с 37 процента“, става ясно от анализа.

По-конкретно, устойчивите маратонки, според Lyst, в момента са особено търсен продукт. Класацията на най-популярните артикули се води от веганската маратонка Stan Smith, която дизайнерката Стела Макартни разработи заедно с Adidas. Френската марка Veja също е много популярна.

„Устойчивостта става все по-важна и в модната индустрия. Но това е не само защото много млади лейбъли произвеждат по справедлив и екологичен начин, а и заради просветлените купувачи, които изискват точно това“, обяснява мениджърът на Lyst Кати Любин.

Целия материал четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Спорт
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата