Фестивалът Роскилде в Дания завърши с шумни партита и нова доза ентусиазъм, въпреки че голяма част от феновете започнаха да се прибират по домовете си още в събота вечерта.
По традиция в последния ден от фестивала се допускаха безплатно хора над 50 години, което допълнително привлече нови фенове.
Точно в 15:00 часа, както бе обявено по програма на все така препълнената Ориндж Арина се качиха „Турбонегро“. Норвежките „поп-пънк-метъли“, особено известни в скандинавските страни, изнесоха невероятно шоу, облечени и гримирани, като „нежни пеперуди“. Вокалът им Ханк Фон Хелвет бе наметнал на гърба си кожа от бяла мечка и препасал огромния си бирен корем с кожени каиши.
Всички фенове пяха заедно с групата незабравимите „I Got erection“, „City of Satan" , a преди песента „Sell Your Body (To The Night)" фронтменът едва ли не се опита да склони към проституция 50-те хиляди души пред сцената.
В 19:30 часа на сцената се появи Браян Уилсън от бившитe хит-мейкъри „Бийч бойс“. Изпълнителят, който е един от най-емблематичните продуценти, композитори, аранжори и музиканти през последните 50 години, събра огромна тъпла от фенове пред сцената, като преобладаваха главно тийнейджъри. Имаше и не малко хора над 50-те, които се възползваха от безплатния вход и бяха дошли да видят любимеца си.
В 20:30 часа на сцените Павилиън и Арина започнаха лайфовете съответно на Patton/Kaada и набиращите все по-голяма популярност Interpol. Майк Патън от бившите Faith No More постави своеобразен рекорд, след като участва в последните 3 дни от фестивала с 4 свои проекта, като два от тях дори бяха в един ден.
Свръх продуктивният Патън успя да представи проектите си Maldoror, Patton/Kaada , Patton/Rahzel, с който бе и в София и шумовия терор Fantomas.
Към полунощ всички сцени вече бяха приключили, с изключение на Арина, която е най-голямата музикална платформа с тента в Европа. Сценичният форум събра последните останали фенове с изключително свежа музика, продължила до сутринта.
Първата група Addictive TV се състоеше от един ди джей и двама ви джея, които ремиксираха известни парчета на групи като Prodigy, Rolling Stones и Ministry, като едновременно с това ремиксираха и видеоклиповете към тях.
Веднага след тях на сцената се появиха веселяците от Tokyo Ska Paradise Orchestra и показаха, че и японците могат да правят много качествена ска, въпреки че тази музика е далече от тяхната култура.
Вечерта бе закрита от две атрактивни дами, нарекли себе си Queenz Of Noize. Те трудно могат да бъдат определени като ди джейки, защото от време на време само сменяха дискове, пускайки известни денс парчета от последните 30 години. Основната им задача бе да подскачат като обезумели по сцената и да крещят през мегафони към публиката. Въпреки че вече беше около 4:30 сутринта, публиката продължаваше да се забавлява на последните моменти от Роскилде Фестивал.
В същото време в къмпингите се разиграваше истинска фиеста. Гостите на фестивала унищожаваха самоотвержено последните количества алкохол, както и ненужната „покъщнина“, като дървени столове, спални чували и палатки. Всичко това се натрупваше върху огромни горящи клади, а служителите едва успяваха да предпазят самите фенове от самозапалване.
На сутринта вече бе започнало масово напускане на къпингите около района, а предприемчиви мургави датчани старателно прибираха бирени бутилки, дрехи и дори изоставени палатки, които бяха не по-малко от няколко хиляди на брой. Благодарение на идеалната организация, в понеделник сутринта целият фестивален комплекс изглеждаше така идеално почистен, сякаш никога не се е провеждал фестивал.
Освен с прибирането на боклука, проблеми нямаше и с транспорта, въпреки че за един ден от Роскилде си тръгнаха повече от 90 000 души. Екипът ни не забеляза никакви трудности с извозването на хората към Копенхаген. Автобуси и влакове откарваха феновете към столицата и летището, като нямаше нито опашки, нито задръствания, а във влаковете и рейсовете дори имаше достатъчно места за сядане.
Александър Иванов, Кирил Христов
Още за най-стария европейски музикален фестивал