30-годишно дъно удариха продажбите на нови коли на Острова

Забрана за нови дизелови и бензинови коли влиза от 2030 г.
5 яну 2023 22:20, Анисия Иванова
23
30-годишно дъно удариха продажбите на нови коли на Острова
Снимка: БГНЕС/ EPA

Продажбите на нови автомобили във Великобритания са се понижили през 2022 г. до най-ниското си ниво от три десетилетия насам, сочат данни от индустрията.

Автомобилните производители в страната, които са предимно чуждестранна собственост, са продали общо 1,61 млн. автомобила - най-ниското ниво от 1992 г. насам, според данните на Обществото на производителите и търговците на автомобили.

Това представлява спад от 2,0 % в сравнение с 2021 г., когато търсенето вече беше засегнато от Covid и недостига на полупроводници.

"Въпреки основното търсене, свързаният с пандемията недостиг на части в световен мащаб доведе до спад на общите регистрации за годината", се казва в изявление на SMMT.

Въпреки това Великобритания успя да си възвърне позицията на втори по големина пазар в Европа след Германия, след като през последните години беше изпреварена от Франция.

А SMMT прогнозира 15-процентен скок в продажбите на нови автомобили за 2023 г.

"Пазарът на автомобили остава далеч от резултатите си отпреди пандемията, но би могъл да се противопостави на по-широките икономически тенденции, като постигне значителен ръст през 2023 г.", заяви главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоус.

"В перспектива веригите за доставки започват да се стабилизират и въпреки че се очаква недостигът на полупроводници да намалее, непостоянните доставки вероятно ще окажат влияние върху производството през цялата 2023 г."

Той добави: "Локдауна в Китай не помогна, високите логистични разходи (и) по-голям натиск върху суровините.

"През изминалата година трудностите на глобалното производство наистина се отразиха силно на индустрията."

Според браншовата организация декември е петият пореден месец на възстановяване на продажбите на автомобили, подпомогнато от голямото търсене на автомобили с електрически батерии, но това не е било достатъчно, за да компенсира големия спад през първото полугодие.

Много производители, изправени пред ограничени доставки, дадоха приоритет на производството на електрически модели с нулеви емисии.

Великобритания трябва да забрани продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили с високи нива на замърсяване от 2030 г., което ще принуди автомобилния сектор да премине към производство на електрически превозни средства. /БГНЕС, АФП


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Ти да видиш.. "А кой предизвика кризата ? Кой анексира Крим и нападна без причина Украйна ?" - Историята не започва през 2014г., а много по-рано. Вярно, че медиите са те промили така, че да си мислиш, че всичко покрай войната в Украйна започва 2014, но това си е твой проблем. Прав си, когато дойдат ***, трябва да ги унищожиш. Именно това се случва днес, но *** в Украйна ще бъдат унищожени от руските *** за добро или лошо и така. Пикът на Запада отмина. Следва упадък.
16
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Спокойно, догодина ще е 31-годишно дъно, после 32, 33 и т.н. ... До 2030 няма да имаме нищо, но сме щели да сме щастливи според глобалистите хахаха Глобалистите не знаят българската поговорка "де го чукаш, де се пука". Натискат обществата в целия свят, но съм сигурен, че в даден момент ще имат проблеми точно там, където най-малко са очаквали и плановете им няма да се изпълнят така, както им се иска. Природата/Бог/висшият разум или който там няма да им го позволи... :) ... Честито на именниците!
15
0
 
5
 
! Отговори
Яяяя преди 1 година
До АнонименСамо едно е дъното ,но го удрят много пъти. Накрая да не вземе да пробие корпуса и ....Титаник-2
14
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За съжаление новите коли са много по-калпави от старите, всеки взе да гони печалба, а не качество. По добре да си търкаляш старата кола.
13
0
 
14
 
! Отговори
Съвет преди 1 година
Тая с електричките до 2030 г. няма да стане. То няма достатъчно ток за осветление и отопление , камо ли за коли.Не се отказвайте от ДВГ ,да не съжаляваме после.Да само за малки двуместни електрокарчета, само за града.
12
13
 
6
 
! Отговори
Ти да видиш.. преди 1 година
До БАНко 13 А кой предизвика кризата ? Кой анексира Крим и нападна без причина Украйна ? Когато в дома ни дойдат нашественици- миш-ки , хле-барки , му-хи, не преговаряме с тях , а ги избиваме.
11
6
 
14
 
! Отговори
БАНко преди 1 година
НЕ СА ДВИГАТЕЛИТЕ , А КРИЗАТА ПРЕДИЗВИКАНА ОТ САНКЦИИТЕ СРЕЩУ РУСИЯ !!!
10
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тия нещо много ДЪНА започнаха да удрят напоследък ?!
9
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е как по-точно да си купиш нова кола,като трябва да чакаш 6 месеца за кола с някакви екстри. По-лесно и бързо е да вземеш 2-3 годишна кола, въпреки че цените им скочиха и станаха по-скъпи от чисто новите
8
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кралството ще е зелено, Суначето си знае работата, ще оправи енгелизите! ЕС ще е зелен! Пътят е общ, всички зелени и еднакво *богати*!
7
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 6 В Корумпираният ни ЕС ли? Едва ли!-:)))
6
11
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ще се молят да се върнат в ЕС.
5
5
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кола с десен волан,кола ли е? Не! На Англетата,всичко им е обратно!
4
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Охоо, тия ще копат още.
3
0
 
31
 
! Отговори
Някой преди 1 година
И ние мислехме в Германия да си купим нова кола, но прецених, че с тази война не е рентабилно. И старата ни не толкова стара, че да се набутвам с кредити в такова време. Исках и малка кола да си взема, но прецених, че сме на добра локация и от това се отказах в това време. Електричка не искам. В крайна сметка ако нещата вървят към дъно сме в град който позволява и карането на колело.
2
2
 
41
 
! Отговори
123 преди 1 година
Ударха дъното защото всички производители взеха да произвеждат само скъпи и прехвалени трошляци.На хората им писна.Колкото по ново-по голям *** е
1
0
 
29
 
! Отговори
Крети преди 1 година
По добре да си карам старата кола някога струваше 16хил евро нова , сега същата 10 годии по късно 26 хил Евро. Хората си настрадаха и от *** на VW групата да ми късат вериги на 70 хил км

Спонсорирани публикации