Тежка суша ограничава корабоплаването в Панамския канал

Водата в езерото Гатун ще е с исторически минимуми до юли
Обновена: 22 май 2023 22:24 | 22 май 2023 22:09, Анисия Иванова
10
Тежка суша ограничава корабоплаването в Панамския канал
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Силната суша, засягаща Панамския канал, принуждава контейнерните кораби да облекчат товарите си и да плащат по-високи такси, като това лято се очаква допълнително увеличение на разходите за превоз на товари през канала.

Най-големите кораби ще трябва да намалят газенето си – дълбочината на потапяне във водата – като превозват по-малко или намаляват теглото на товарите си от 24 май, последвано от ново намаление, което влиза в сила на 29 май. Някои големи океански превозвачи също обявиха нови такси за стоки, изпратени по маршрута от 1 юни в отговор на ограниченията на канала.

Тези мерки вероятно ще доведат до закъснения и по-високи разходи за стоки, които се превозват през канала, през който обикновено минават 5% от годишната световна морска търговия.

Каналът, който свързва Атлантическия и Тихия океан, се бори с недостиг на вода от преди разширяването през 2016 г., което позволи на много по-големи кораби да преминават през него. Има протокол за транзитни такси и ограничения на теглото, които влизат в сила, когато условията на суша се влошат.

Валежите са били по-малко от 50% от нормалното от февруари до април в близост до канала и езерата, които го захранват. Това количество дъжд е подобно на количествата през 2019 г., която отбеляза най-ниското ниво от две десетилетия, според Everstream Analytics. И няма признаци за начало на дъждовния сезон, който обикновено започва преди лятото.

Нивата на водата в езерото Гатун, най-голямото от двете езера, захранващи канала, се очаква да достигнат исторически минимуми до юли, ограничавайки газенето на корабите и колко товари могат да превозват.

Сред потребителите на Neo-Panamax на Панамския канал през април, контейнеровозите представляват 45% от трафика, следвани от превозвачите на втечнен нефтен газ, сухи насипни товари и втечнен природен газ.

Товарите от Азия до САЩ могат да поемат по алтернативни маршрути през Суецкия канал. Или могат да използват пристанища в Южна Калифорния, което би включвало товарене на контейнери на камиони или влакове, пътуващи към населените центрове на Средния запад и Източното крайбрежие.

„Моделът продължава да показва под нормалните валежи в Панама в обозримо бъдеще“, каза Джон Дейвис, главен метеоролог в Everstream Analytics. „В резултат на това очакваме нивата на езерото да намалеят и въздействието върху корабоплаването през канала да се влоши.“

Целият анализ - на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Че нали свързва две морета, как тъй няма вода
6
0
 
3
 
! Отговори
Панамера преди 11 месеца
Ми да ползват магелановия пролив или магистралите на боко - 500 милиона километра.
5
4
 
5
 
! Отговори
Няма страшно преди 11 месеца
Ако САЩ продължава да се заяждат с Русия...Ще се появи нов океан между Канада и Мексико !
4
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Сушае е и да се дават, суша е.
3
4
 
1
 
! Отговори
наблюдаващотдалеч преди 11 месеца
До Северния път Май не си наясно, че става въпрос за ПАНАМСКИЯ канал, не за Суецкия. А и без това, северния път, все още го няма. Иска им се на рашкунеците, но никой не иска да има работа с тпх
2
3
 
6
 
! Отговори
Посмали ман.. ромчо! преди 11 месеца
"руски партизани и борци за свобода" - вече са идентифицирани а повечето и утилизирани - нацисти украинци. Явно контраПрестъплението почва, Да видима тая нощ какво ще се случва в запорожието. Иначе ще броим събитието за тероритична новинарска акция за отвличане на вниманието от Бахмут!
1
3
 
2
 
! Отговори
Северния път преди 11 месеца
няма този проблем! Отделно че е 1/3 по-къс.