ЕС с нови правила за шофьорите: Гумите се сменят по-рядко

Новият регламент влиза в сила още този месец
18 юли 2024 14:35, Петър Бойчев
58
ЕС с нови правила за шофьорите: Гумите се сменят по-рядко
Снимка БГНЕС

Европейският съюз промени правилата си за автомобилните гуми. Новите регулации удължават живота им и гарантират едновременно сигурност и по-висока устойчивост спрямо околната среда.

Най-просто казано новият регламент позволява на шофьорите да сменят износени гуми по-рядко.

Според прочуване на компанията „Мишлен“, която е световен производител и лидер в бранша, 50% от автомобилните гуми се сменят преди да достигнат остатъчна дълбочина на протектора от 3 мм. Новото решение на ЕС подкрепя идеята, че висококачествена, но износена гума, не е нужно да се сменя толкова често, пише bTV.

Актуализираният регламент е с фокус върху характеристиките на износените гуми, а не само тези на новите модели. Той въвежда тест за спиране на мокра настилка, който оценява разстоянието, необходимо за намаляване на скоростта от 80 до 20 км/ч.

Този тест обикновено се прилага за нови автомобилни гуми, но сега може да се използва и като оценка за безопасността на износени гуми до законовата граница за износване от 1,6 мм дълбочина на протектора.

Данните на „Мишлен“ сочат, че 400 милиона автомобилни гуми се сменят преждевременно всяка година.

Новият регламент би спестил много – и на потребителите, и на производителите, и на планетата. Той може да доведе до намаляване на търсенето на гуми със 128 единици годишно. Това отговаря на намаление на въглеродните емисии с около 6,6 милиона тона.

Ако такава регулация бъде въведена в глобален мащаб, това може да доведе до намаляване на вредните емисии с 35 милиона тона. По-просто казано – колкото емисиите на Ню Йорк в период от 6 месеца.

За шофьорите този регламент означава, че гумите ще се сменят по-рядко. По този начин в дългосрочен план те излизат по-икономически ефективни.

Според изчисленията на „Мишлен“ новият регламент ще спести почти 7 милиарда евро годишно на жителите на Европейския съюз.

Новият регламент влиза в сила още през юли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още по темата: шофьоригумиЕСизносени
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
0
 
! Отговори
Учуден преди 1 месец
На гумите си има белег до къде може да се ползват зимните са със два белега вторият е на минималната дълбочина на лятната гума... И като чета коментарите че и този който е копирал статията от преводача е явно повечето не карате със нови гуми... Сега проверете закона колко милиметра трябва да е зимният и летният грайфер и ще ви стане ясно че статията е пълнеж ps/ чифт гуми за година изхабяваме на автомобил в семейството...
47
2
 
0
 
! Отговори
Малко мислете ве преди 1 месец
Качествената гума се износва много по - бързо от евтината.Затова се справя много по - добре в лоши условия,а не ,че трябва да се износват бавно....
46
0
 
4
 
! Отговори
Леля чичо преди 1 месец
Те говорят за екология, аз разбирам: икономическа война с китай, ай да видим кой повече ще издържи, разглезения европеец свикнал на всякакви нови еврини глезотийки
45
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Глупости, това няма нищо общо с околната среда, гумите се използват напълно след употреба. ЕК цели да се увеличат катастрофите да намалее населението и старите коли, за да може да се купуват по-нови.
44
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 42 - Тея закони с емислят от хора, които не карат автомобили. Тях или ги возя или са с колела. В НАЙ-ДОБРИЯ СЛУЧАЙ, са с някаква малка градска и живеят на 2 км от работа.
43
6
 
8
 
! Отговори
И най-новото правило преди 1 месец
ще е от догодина, да се премнава на червено! Не нормалници!
42
4
 
11
 
! Отговори
Гентацо преди 1 месец
Умно е пресложнието,защото качествената(европейска,евентуално японска)гума,няма нужда от често сменяне особено при това глобално затопляне,правилното екаплоатиране и безооасност най вече зависи от опита и съобразителността на задкормилното уст-во,едно време с "видинките" хората си караха цел8щогодишно и то в такива сурови зими,които сега са само далечни "сантиментални" спомени ;)
41
2
 
10
 
! Отговори
Бедняка преди 1 месец
Аз и без друго ги карам докато не се нацепят по шевовете 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
40
3
 
13
 
! Отговори
Когато преди 1 месец
Се преобърне каручката,пътища много!!! ЕСГЕЙСКИТИ ДЕГРАДЪРЛЯЦИ ЧАК СЕГА ЛИ ИМ ДОЙДЕ НА ПРОСТИЯ АКЪЛЕЦ ,ЧЕ ЗИМНИ И ЛЕТНИ ГУМИ НЯМА,И ДА АКО Е МНОГО СТАРА ГУМАТА НО ИМА ГРАЙФЕР НЕ Е МНОГО ОК ,ЗАЩОТО КАУЧУКА Е ТВЪРД И ЕФЕКТА НА СПИРАЧКИТЕ Е ПОЧТИ НУЛЕВ.НЕЗНАМ КВИ ЕКСПЕРИМЕНТИ СИ ПРАВИТЕ НО НИТО ЕДНА МЯРКА ИЗМИСЛЕНА ОТ ЕСЕСОВЦИ НЕ Е ПРОРАБОТИЛА В ПОЛЗА НА ЧОВЕЧЕСТВОТО ДОРИ ОБРАТНАТА!!! ХРАНИТЕ СЪЩО СА МНОГО ОТРОВНИ ПРИЧИНЯВАЩИ РАК,ТОВА КОГА ЩЕ СЕ СПОМЕНЕ И ЩЕ СЕ ПРОМЕНИ?
39
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
И да има зимни и летни презервативи, летните задължително с канали за отвеждане на телесни течности а зимните с грайфер на квадратчета с остри ръбове за повече кеф лсбено като са нови и стърчат навънка ония характерни гумени рогца. Жените ще бъдат доволни, предполагам от такова решение.
38
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Хахахаха, тия съвсем припаткаха. Гумата държи яко и се държи много добре, ама като грайфера падне под 6мм и става чудо на чудесата - вече съвсем не се държи като нова. А то и материала е остарял. Тия ми говорят за 3мм? Да направят един тест на гума 3мм, да видят как вече не спира за 40м колата от 100 до 0, ами й трябват 50+ метра...
37
1
 
25
 
! Отговори
ДОН КИХОТЕС преди 1 месец
ИКОНОМИЯТА СКЪПИ МОЙ САНЧО, Е МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА И МАЩЕХА НА УСПЕХА!!!...
36
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 28 - внимавай! От високо много лесно се пада. И много боли!! Дано не ти се налага да го разбереш..
35
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Мнението на бачкотещия бачкер всезнайко за гумите никога не ме е интересувало." - Той целия ти скапан живот, никога не е бил интересен на когото и да е било, ама е па на - попаднал си тука и се дърлиш, като човек, дето никога не са го удряли в лицето, ама има нужда...
34
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До прасчочоТо има такива - переш ги и са готови за поредна употреба
33
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Преди беше икономия ... Еко е ЕКОномия. Все майки на мизерията.
32
1
 
22
 
! Отговори
Евроатлантик преди 1 месец
Аз като истински европеец си сменям гумите на 8 години. Само дето полицаите като едни русофили искат да ме глобяват.
31
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Аз бия всяка класация, моите грайфер нямат от 5 години, малко тел стърчи само.
30
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ВИНАГИ СЪМ КАРАЛ С ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ ОТ СТРАНАТА НА ХИЛЯДАТА ЕЗЕРА СЪС СМЯНА, СПОРЕД ЗАВИСИ, ПРЕЗ 8-10 ГОДИНИ...
29
1
 
31
 
! Отговори
прасчочо преди 1 месец
След като трбява да се използват гумите за автомибили по-дълго, предлагам и презервативите да станат за многократна употреба. Да ги правят по-дебели, с грайфер.