Коя е причината цените на колите втора ръка да растат?

За 10 години употребяваните автомобили са поскъпнали с цели 60%
Обновена: 27 юли 2024 07:38 | 27 юли 2024 07:38, Елка Василева
99
Коя е причината цените на колите втора ръка да растат?
Снимка: архив, БГНЕС

Средната цена на нов автомобил на пазара в САЩ е близо 50 000 долара, което изпраща много от купувачите на пазара на употребявани коли. И не е изненадващо, че и те поскъпват, при това сериозно.

Според скорошно проучване на iSeeCars средната цена на 10-годишен автомобил сега е 12 194 долара, докато през 2014 г. тя е била 7583 долара, което означава разлика от 60 процента. Увеличението съответства на по-висок пазарен дял за стари употребявани автомобили, който в момента е 22,7%. Казано по друг начин - все повече хора в Щатите купуват стари коли и плащат допълнително, за да ги получат, пише Automedia.bg.

Както вероятно мнозина се досещат, промените започнаха с пандемията от COVID-19. Пазарният дял в началото на 2020 г. е 15,1 процента, а средната продажна цена е 9135 долара. До 2022 г. дялът скочи до 19,2 процента, а цената достигна 12 549 долара.

„Тенденцията в цените на превозните средства представлява неизбежна приливна вълна - обяснява Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. - Когато имате рязко покачване на цените на новите и малко употребявани автомобили, както се случи през последните четири години, няма спиране на въздействието на вълната върху по-старите автомобили, дори за такива, произведени преди повече от десетилетие.“

Проучването на iSeeCars обхваща 169 млн употребявани коли, продадени през последните 10 години и показва нещо много любопитно. Въпреки огромната популярност на SUV, седаните, хечбековете и комбитата също са много търсени. Лидер сред моделите е Hyundai Sonata, който отбелязва огромно увеличение от 484,3 процента в пазарния дял сред колите на 10 или повече години. Subaru Legacy, Impreza и Impreza wagon също са в челната петица заедно с Mercedes-Benz C-Class.

„Въпреки че не са толкова популярни сред купувачите на нови автомобили, по-старите седани, комби и хечбеци печелят пазарен дял на пазара на употребявани автомобили - посочва Брауер. - Тяхната по-ниска цена, по-лесна употреба и по-висока горивна ефективност ги правят отлична алтернатива на по-големите SUV, които не само само са по-скъпи, но имат и повече разходи за гориво и застраховка.“
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


99
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
51
4
 
13
 
! Отговори
43 преди 2 месеца
Ами трябва човек да е много залюхан, да си мисли че 10 годишна кола минавала по 10 хил на година. Много хора по чужбина те пътуват 80, 100км на ден до работа само и обратно. Тва с 10 хил на година може и да е било вярно през 60те години на миналия век. Ама пък някой хора обичат да ги лъжат, кеф им става
50
15
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Той Путин като ни почне с ракетите и дроновете,всичко ще запали и коли, и блокове пепел ще стане.Ще се почва от начало!Тук ще стане като в Украина,ако не го спре западът.
49
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Анонимен 48Това е измама и би трябвало да се затварят такива автокъщи връщаши километрите.
48
5
 
8
 
! Отговори
aa1820 преди 2 месеца
Причината са баламурниците, които си купуват коли на старо, които в Европа не покриват никакви екологични изисквания.
47
6
 
7
 
! Отговори
Гого преди 2 месеца
Необходимо е за един месец да избухне граждданска ввойна за да се разчистят сметките между:Левскарите и ЦесекаритеДизел и БензинПартиите...Тъпо народ сме!
46
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Проблемът със старите е,че в БГ им връщат километрите и уж я взимаш на 100 000,а та реално е на 500 000км.Ако е върната от лизинг километрите са ок,ама от автокъщите масово въртят километражите.
45
2
 
10
 
! Отговори
Ми преди 2 месеца
Да кажем беднотията например? Щот кой не иска да кара ново, ама ни мой...
44
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Каквато е причината и цените на панелните коптори да минават четвърт милион. Една причина - алчност.
43
1
 
16
 
! Отговори
До 43 преди 2 месеца
Я не ми излизай с номера за замърсяването на въздуха. Крадеш катализатори и понеже вече всичко окрадохте, искаш държавата да ни наложи да си слагаме нов катализатор всеки месец, за да има какво да крадеш.
42
7
 
8
 
! Отговори
до д-р Дрегер преди 2 месеца
Новата кола си е нова,караш ново.Е първоначалната вноска ти идва повече,после чак след една година за смяна на масло в оторизиран сервиз.Каското е задължително и да трепериш и да не трепериш покрива щети ако има.В Европа има и камери за замърсяване,ако те лефнат със старата гориш!Ако си караш само в БГ си карай стара,но пак като закъсаш пътната помощ потрива ръце.Сервизите и аточасти-търговците също те чакат с охота.Като теглиш чертата по-добре нова,защото читавите на старо са от 20 000лв нагоре
41
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Основната причина е в обедняването на американците. Звучи парадоксално, но е така - по-бедни означава по-високи цени.
40
1
 
11
 
! Отговори
д-р Дрегер преди 2 месеца
А, електричките... първите които пуснаха на пазара въобще не стават, батерията им е за обиколка на двора. Има някакви читави модели на 10-ина години, но като посвикнаха да ги правят се почна с калпазаниите - евтини материали, производство извън белите страни, цени до небесата. Ми, да имат да вземат новите, проблемите са им досущ като на колите с ДВГ.
39
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Защото всеки иска премиум клас кола.!Няма си вземе нещо обикновено за 20-30к Но да е 30-40к висок клас на 200-300 хиляди километра
38
7
 
17
 
! Отговори
д-р Дрегер преди 2 месеца
Сметка на човек който може да си позволи нова кола: 500лв месечно лизинг, през 3 месеца в сервиза, трепериш за всяка драскотина, т.нар. екстри са там за да се чупят, всичкото обслужване при дилъра по неговите цени... 15-годишна кола: 500лв ГОДИШНО за сервиз, разход на гориво приблизително същия (ама най-често е на газ), ако някой я чукне проблемът е почти изцяло негов, вози 1:1 с новата... ама била стара. Жена ми е ОК с това, а мнението на другите не ме интересува въобще.
37
2
 
17
 
! Отговори
Българ преди 2 месеца
Щото в България има само алчни зад*ници!!!
36
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Как е в САЩ не ме интересува.В България таралясниците са по 2000лв.Колата е като жената,ако ти се падне читава успял си.
35
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
повсеместна инфлация. друга причина е че новите трошки вече и с добра заплата и без много екстри трудно се изплащат. за една т6 с вестфалия отгоре ми искат 100 бона. вие луди ли сте бе. а и старите коли са в пъти по евтини за подръжка и доста работи може да си ги прави човек сам ако няма две леви ръце, вместо да оставя псевдомонтьорчета да му се учат на колата.
34
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Анонимен 31В Сащ, ако живееш в предградията без кола си загубен.Дори и да не ти се иска там да си вземеш кола ще ти се наложи да си вземеш и има американци които не могат да си позволят нова кола, да кажем са от скоро в Сащ и сега почват да работят там.
33
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Слагат си една голям надценка, за да има да смъкват от цената когато клиента се пазари и накрая клиента да остане с впечатлението, че е купил нещо много изгодно и на третия месец колата се поврежда и го оставя на пътя.
32
4
 
18
 
! Отговори
Да преди 2 месеца
Няма икономическа причина,и тук е спекула и алчност.