Евтини китайски електромобили заливат пазарите

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита
7 сеп 2024 12:54, Елка Василева
131
Евтини китайски електромобили заливат пазарите
Снимка: архив, БГНЕС

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, но това не спира производителите в азиатската страна да заливат пазара с евтини електромобили, посочват анализатори.

Китайската компания за електрически превозни средства "Зийкр" (Zeekr) обяви, че през този месец ще пусне своя първи автомобил с повишена проходимост  (SUV). Той ще се продава с над 1400 долара по-евтино от електромобилите от модела "Модел Уай" (Model Y) на американската компания "Тесла" (Tesla).

"Зийкр" планира да доставя своя модел в целия свят до края на годината.

Китайският автомобилен гигант "Джийли" (Geely), който притежава "Зийкр", обяви, че през август е продал общо 181 229 превозни средства. Това представлява повишение с приблизително 21 процента спрямо година по-рано, посочва специализираното издание "Маркет Скрийнър".

Друг китайски производител - "Нио" (Nio), започва да налага електрическите автомобили, създадени от неговото подразделение "Онво" (Onvo). Те са по-евтини от аналогични модели на други марки и са предназначени за клиенти с по-скромни финансови възможности. В края на миналия месец бяха открити 105 фирмени магазина на "Онво". Предвидено е в тях да се предлагат автомобилите от серията L60, които също са с висока проходимост (SUV).

От своя страна китайската компания за електрически автомобили "Спън" (Xpeng) обяви в края на август, че е започнала ограничени доставки на пазара на новия си масов модел "Мона Ем 03"(Mona M03). Тази електрическа кола се продава в Китай на цена, равняваща се на под 20 000 долара.

"Спън" е продала 14 036 електромобила през август, което се оказва най-успешния месец за фирмата от началото на тази година.

Миналият месец е бил много успешен и за китайската автомобилостроителна компания Би Уай Ди, (съкратено от "Build Your Dreams" или "Изградете вашите мечти" - бел. ред.). Тя обяви, че е продала рекорден брой коли през август.

Продажбите, реализирани от производителя на електрически и хибридни автомобили, са нараснали с 30 на сто спрямо август 2023 г. до 370 854 коли. Сред тях 31 451 са продадени извън Китай.

Общият брой на автомобилите, реализирани от Би Уай Ди на пазарите извън азиатската страна от началото на 2024 г., е достигнал 264 869 коли. Това представлява повишение спрямо същия период на 2023 г., когато китайският производител е продал в чужбина 242 765 електрически и хибридни автомобила.

Ако продажбите на Би Уай Ди се запазят с този темп, то до края на годината компанията ще е продала на пазарите извън Китай малко под 400 000 коли, сочат оценките на Си Ен Би Си.

Автомобилите с хибридно задвижване (на които са монтирани както електрически мотори, така и двигатели с вътрешно горене) са основен фактор за повишените продажби на Би Уай Ди. Те бележат ръст от 48 на сто, докато продажбите на колите, задвижвани само с електроенергия от батерии, са се повишили с почти 12 на сто.

Близо две трети от всички автомобили, продадени от Би Уай Ди през август 2024 г., са били с хибридно задвижване.

От своя страна производителят на смартфони, базиран в Китай, "Сяоми" (Xiaomi), който в края на миналия месец представи първия си електромобил, съобщи, че през август е доставил на пазара над 10 000 коли.

Лий Юн, основател и главен изпълнителен директор на "Сяоми", обяви в средата на юли, че до края на ноември компанията планира да достави на пазара 100 000 от своите електрически седани Ес Ю 7 (SU7). Това означава, че "Сяоми" трябва да доставя средно по най-малко 16 000 автомобила месечно, посочва Си Ен Би Си.

Китайската компания "Сяоми" започна масово да предлага на пазара електрическите седани Ес Ю 7 през април. Цената им е с около 4000 долара по-ниска от тази на електромобилите на "Тесла" от серията "Модел 3"(Model 3).

Същевременно фирмата "Ли ауто" (Li Auto), известна най-вече със своите електромобили с удължен пробег при една зареждане на батерията, обяви, че през август е доставила на пазара 48 122 коли. Това представлява спад спрямо рекордните 51 000 електрически автомобила, доставени през юли.

Друг китайски производител на електрически автомобили - "Айто" (Aito), който използва технология на корпорацията "Хуавей" (Huawei), обяви, че е доставил на пазара 31 216 коли през миналия месец. Това представлява повишение с над 10 000 електромобила в сравнение с юли.

"Хуавей" продава търговската марка и патентите на "Айто" на автомобилния производител "Серес" (Seres) за 2,5 млрд. юана ( около 352,5 млн. долара), отбелязва Си Ен Би Си.

(Пламен Пенчев, БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


131
Още от Коли
417 коли на ток регистрирани в Пловдив от началото на годината
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
101
3
 
12
 
! Отговори
До 90 преди 1 седмица
Много сте наивен ако си мислите че Си държи едноличната власт и контролира всяко едно зъбно колелце в системата. Ролята му е по-скоро на обединяващ образ и на човек който задава големите стратегически задачи. Единствената причина да го преизберат и да му дадат неограничен мандат е точно САЩ. САЩ постоянно дрънкат оръжия и заплащват Китай и нажежават Азиатския регион до краен предел. В тази ситуация опитът на Си е решаващ. Затова и единодушно му гласуваха доверие.
100
2
 
5
 
! Отговори
Къде бре мисирко? преди 1 седмица
. . . . .В края на миналия месец бяха открити 105 фирмени магазина на "Онво". . . . . Къде в Айтос, Елин Пелин или Калипетрово?
99
4
 
8
 
! Отговори
До 90 преди 1 седмица
Еднопартийна система е формално на хартия! В действителност така наречената партия е една огромна структура от около 90 милиона души, сред които най-способните се изкачват до върха и им се дават управленски лостове на държавно ниво. Вътре в партията има идейни течения и сериозно противопоставяне и дискурс. Това е причината да са толкова добре икономически.
98
3
 
7
 
! Отговори
Анализатор преди 1 седмица
Ооооо...не знаех ,че думата БОКЛУУК е забранена в този сайт.Големи евроатлантици станахте.
97
6
 
3
 
! Отговори
Анализатор преди 1 седмица
Оставете ги,нека да продават.Нека богатите американци и канадци си накупят евтини *** без поддръка.След 6 месеца ще реват и ще се чудят как да се отърват от китайските ***.За съжаление човек най-често се учи от собствените си грешки.
96
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
За 1 година чупя 3 китайски въдици от Илиенци за общо 6 риболова. Хихихи. Факт
95
2
 
5
 
! Отговори
Муахаха преди 1 седмица
Когато говорим за липса на качество и ниски цени, типичен пример да Китай, Рашка и Северна Корея. В Северна Корея се произвежда уникалната кола Пьонг Фа, която е краден фият от 80-те години и *** даже биха казали, че е по - добра от Мерцедес
94
1
 
1
 
! Отговори
до Интересно преди 1 седмица
Ти да не си от перник с тоя Голф?Търси се евтиното,защото и скъпото вече кара по 3 години и почват проблемите.А ние българите сме богати и затова купуваме евтиното!Като се счупи пак ще си купим!
93
3
 
3
 
! Отговори
Gogo преди 1 седмица
Германските марки за под водата
92
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
В последно време китайското стана синоним на кечествено, а американско и немско синоним на некачествено. Преди беше обратното.
91
3
 
5
 
! Отговори
Интересно преди 1 седмица
Защо само ги хвалите, ами не ги купувате??? Това малко на шизофрения ми прилича! Това е като Кока Кола, от 100 години и правят конкуренция, ама всеки нея иска! На ли има Бг кола, Дерби Кола! Ем по-евтина, защо не я пиете нея!?! Защо? Пък за Голф, не ми се коментира! Като видя на живо, 30 годишен китайски автомобил, тогава коментари за Голф!
90
3
 
8
 
! Отговори
българин преди 1 седмица
Купувайте , после ще си ги биете в главите !
89
2
 
9
 
! Отговори
Китайски преди 1 седмица
Е синоним на евтино, но не и на качество
88
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Впрочем, в Китай няма политически партии и не се провеждат избори.
87
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Китай наистина са феномен. Правят коли само от 20 години, а това не е толкова висока телнология колкото опит и know-how който немците събират и пазят над 100 години. Не може просто да вземеш един немски автомобил и да го разглобиш и да научиш да правиш такива коли. И Китай успя да удари в земята немската автомобилна индустрия.
86
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Както се казва нека по-добрият спечели
85
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Фауве, най-големият производител на автомобили в света, затваря заводи в Германия заради трудната икономическа среда. Германският производител Фауве обмисля затварянето на заводи в Германия за първи път в историята си, в ход, който демонстрира конкурентния натиск оказван от китайските автомобилни производители върху немската автомобилна индустрия.
84
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Китайците ще са номер едно до 20-30 години ,защото икономиката им се крепи на реално производството, а не на борсови спекулации като в САЩ
83
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Когато заговори за съкращения на хора, разходи и закриване на заводи морето от 16000 работници в залата и над 5000 отвън пред виеостената изригна! Въпреки отчаяните му призиви, че всички трябвало да "споделят отговорност", защото с цел оцеляване Фауве трябвало да премине към производство на електромобили, нито един довод не беше приет. И тогава Анлиц изплю камъчето за мрачната картина с компанията: след пандемията пазарът на коли се е свил, всяка година се купуват с половин милион автомобили по-малко. Това означавало, че два завода просто не работят. "Пазарът просто го няма".
82
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
BYD HAN от всякъде разбива теслата.