Евтини китайски електромобили заливат пазарите

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита
7 сеп 2024 12:54, Елка Василева
131
Евтини китайски електромобили заливат пазарите
Снимка: архив, БГНЕС

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, но това не спира производителите в азиатската страна да заливат пазара с евтини електромобили, посочват анализатори.

Китайската компания за електрически превозни средства "Зийкр" (Zeekr) обяви, че през този месец ще пусне своя първи автомобил с повишена проходимост  (SUV). Той ще се продава с над 1400 долара по-евтино от електромобилите от модела "Модел Уай" (Model Y) на американската компания "Тесла" (Tesla).

"Зийкр" планира да доставя своя модел в целия свят до края на годината.

Китайският автомобилен гигант "Джийли" (Geely), който притежава "Зийкр", обяви, че през август е продал общо 181 229 превозни средства. Това представлява повишение с приблизително 21 процента спрямо година по-рано, посочва специализираното издание "Маркет Скрийнър".

Друг китайски производител - "Нио" (Nio), започва да налага електрическите автомобили, създадени от неговото подразделение "Онво" (Onvo). Те са по-евтини от аналогични модели на други марки и са предназначени за клиенти с по-скромни финансови възможности. В края на миналия месец бяха открити 105 фирмени магазина на "Онво". Предвидено е в тях да се предлагат автомобилите от серията L60, които също са с висока проходимост (SUV).

От своя страна китайската компания за електрически автомобили "Спън" (Xpeng) обяви в края на август, че е започнала ограничени доставки на пазара на новия си масов модел "Мона Ем 03"(Mona M03). Тази електрическа кола се продава в Китай на цена, равняваща се на под 20 000 долара.

"Спън" е продала 14 036 електромобила през август, което се оказва най-успешния месец за фирмата от началото на тази година.

Миналият месец е бил много успешен и за китайската автомобилостроителна компания Би Уай Ди, (съкратено от "Build Your Dreams" или "Изградете вашите мечти" - бел. ред.). Тя обяви, че е продала рекорден брой коли през август.

Продажбите, реализирани от производителя на електрически и хибридни автомобили, са нараснали с 30 на сто спрямо август 2023 г. до 370 854 коли. Сред тях 31 451 са продадени извън Китай.

Общият брой на автомобилите, реализирани от Би Уай Ди на пазарите извън азиатската страна от началото на 2024 г., е достигнал 264 869 коли. Това представлява повишение спрямо същия период на 2023 г., когато китайският производител е продал в чужбина 242 765 електрически и хибридни автомобила.

Ако продажбите на Би Уай Ди се запазят с този темп, то до края на годината компанията ще е продала на пазарите извън Китай малко под 400 000 коли, сочат оценките на Си Ен Би Си.

Автомобилите с хибридно задвижване (на които са монтирани както електрически мотори, така и двигатели с вътрешно горене) са основен фактор за повишените продажби на Би Уай Ди. Те бележат ръст от 48 на сто, докато продажбите на колите, задвижвани само с електроенергия от батерии, са се повишили с почти 12 на сто.

Близо две трети от всички автомобили, продадени от Би Уай Ди през август 2024 г., са били с хибридно задвижване.

От своя страна производителят на смартфони, базиран в Китай, "Сяоми" (Xiaomi), който в края на миналия месец представи първия си електромобил, съобщи, че през август е доставил на пазара над 10 000 коли.

Лий Юн, основател и главен изпълнителен директор на "Сяоми", обяви в средата на юли, че до края на ноември компанията планира да достави на пазара 100 000 от своите електрически седани Ес Ю 7 (SU7). Това означава, че "Сяоми" трябва да доставя средно по най-малко 16 000 автомобила месечно, посочва Си Ен Би Си.

Китайската компания "Сяоми" започна масово да предлага на пазара електрическите седани Ес Ю 7 през април. Цената им е с около 4000 долара по-ниска от тази на електромобилите на "Тесла" от серията "Модел 3"(Model 3).

Същевременно фирмата "Ли ауто" (Li Auto), известна най-вече със своите електромобили с удължен пробег при една зареждане на батерията, обяви, че през август е доставила на пазара 48 122 коли. Това представлява спад спрямо рекордните 51 000 електрически автомобила, доставени през юли.

Друг китайски производител на електрически автомобили - "Айто" (Aito), който използва технология на корпорацията "Хуавей" (Huawei), обяви, че е доставил на пазара 31 216 коли през миналия месец. Това представлява повишение с над 10 000 електромобила в сравнение с юли.

"Хуавей" продава търговската марка и патентите на "Айто" на автомобилния производител "Серес" (Seres) за 2,5 млрд. юана ( около 352,5 млн. долара), отбелязва Си Ен Би Си.

(Пламен Пенчев, БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


131
Още от Коли
417 коли на ток регистрирани в Пловдив от началото на годината
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До 2030 година китайските автомобили ще заемат 33% от световния пазар.
80
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
В Ю туб гледах 13 минутен филм за нов модел BYD QIN L китайска кола-хибрид, която с един резервоар от 65 литра може да измине 2 100 км. Колата е с размери 4830/1900/1490мм. Подробно бе представен и показан целия интериор и оборудване на колата. , на която двата двигателя са с обща мощност 320 коня и 7.2 секунди за достигане на 100км. в час. Колата бе представена като "китайското Жигули"- т.е проста и евтина кола. Цената й е 14 до 19 000 долара в зависимост от комплектацията. Разход 3.3-3.4 литра на 100км. Колата вече се продава в Русия.
79
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Нали климата беше най-важен , какво по-хубаво от това да има евтини и достъпни електрички . Това не е ли лицемерие
78
3
 
1
 
! Отговори
Китайците правят преди 1 седмица
коли които се конкурират с най-големите имена в автомобилната индустрия. Китайският Ролс Ройс който струва към 65,000 долара е с уникална возия. Просто закопава в земята всичко западно. https://youtu.be/xNc2RrSKkqk?si=eMqQy5W5N5zdSOlh
77
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Всеки който се кефи на дърт Голф може само да се прегледа, и МОУЕ да се разходи малко и извън Перник.
76
8
 
8
 
! Отговори
Joe преди 1 седмица
Гpoзотии тотални. Качество - нула. Не бих си купил китайски електромобил. Който иска ,нека се набутва. Аз карам само Тойота, нека ми е скъпо...
75
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Айде стига, чините една машина без дефект не могат да произведат, електрокарите - фоервеки с черупки, ги продават за доста пари, а автоиндустрията за истински коли отива в забвение - фалит.
74
8
 
3
 
! Отговори
Joker преди 1 седмица
Младежи, като си купите китайски коли, тогава ще ги хвалете! До тогава си карайте западните автомобили и продължаийте да си мечтаите за китайски автомобил! А пък за фалита на Фолксваген го слушам от 50 години, нищо че е най-продавания автомобил в Света!
73
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ами то и зелената сделка вероятно е китайско-индийска идея. От всичко печелят само те.:))
72
1
 
7
 
! Отговори
до72 преди 1 седмица
Сега Фолваген обаче ще гледа как китайците правят коли, гледай немска телевизия фолсваген затварят 2 от големите си заводи, 20к работника на улицата, хахахахаха.
71
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Не знам дали има евтини и качествени но знам, че има скъпи и не качествени б...ци, викат им тесла.
70
1
 
2
 
! Отговори
До 52 преди 1 седмица
Видях АЙТО. Това нещо е като космически кораб. https://youtube/shorts/EOuWm6GBOIQ?si=fwHYCgZfVm8DfW6S
69
13
 
6
 
! Отговори
Joker преди 1 седмица
Абе хора, когато немеца е почнал да произвежда автомобили, китаеца не е знаел какво е колело! Един 30 годишен Голф, няма да отстъпи и метър пред чисто нова китайка в неговия клас!
68
3
 
4
 
! Отговори
До 70 преди 1 седмица
Китайските автомобили са на разумна цена. Нека така да го кажем. Не са евтини. Но са на по-ниска цена от европейските си конкуренти а предлагат по-добър продукт. Това е болката на ЕС и САЩ.
67
7
 
9
 
! Отговори
До 68 преди 1 седмица
Такова нещо като евтино и качеството не същество! Тва е утопията на бедния човек, хем без пари хем хубаво! Няма такова животно! Ако има някоя качествен китайски автомобил, той ще е приблизително със същата цена като на европейските автомобили! Тука вече идва, въпрос на избор! Да золожиш на провереното или да експериментираш! Това е!
66
3
 
12
 
! Отговори
До 68 преди 1 седмица
Точно тук е заровено кучето. Евтини и качествени. Западните производители са напълнили гащите.
65
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Запада не се плаши от евтините некачествени китайски коли. Уплашил се е от нещо евтино и качествено.
64
5
 
2
 
! Отговори
До Зевс преди 1 седмица
Въпросните бяха изкупени до шуш от Джапонците, защото ги претапяха и ползваха метала, за да правят по-евтини возила.
63
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Виждаш, че караме такива, каквито ни позволява да караме Запада. Засега ни дава да караме западни и източни от Корея и Япония. Още не ни дава да караме източни от Китай.
62
4
 
3
 
! Отговори
Имам преди 1 седмица
'Москвич' "осмак" и го карам с удоволствие. Е, не е като Мерджан, но от братска либоф към СеСеСеРе мразя всички останали коли, дори и китайски.