Евтини китайски електромобили заливат пазарите

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита
7 сеп 2024 12:54, Елка Василева
131
Евтини китайски електромобили заливат пазарите
Снимка: архив, БГНЕС

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, но това не спира производителите в азиатската страна да заливат пазара с евтини електромобили, посочват анализатори.

Китайската компания за електрически превозни средства "Зийкр" (Zeekr) обяви, че през този месец ще пусне своя първи автомобил с повишена проходимост  (SUV). Той ще се продава с над 1400 долара по-евтино от електромобилите от модела "Модел Уай" (Model Y) на американската компания "Тесла" (Tesla).

"Зийкр" планира да доставя своя модел в целия свят до края на годината.

Китайският автомобилен гигант "Джийли" (Geely), който притежава "Зийкр", обяви, че през август е продал общо 181 229 превозни средства. Това представлява повишение с приблизително 21 процента спрямо година по-рано, посочва специализираното издание "Маркет Скрийнър".

Друг китайски производител - "Нио" (Nio), започва да налага електрическите автомобили, създадени от неговото подразделение "Онво" (Onvo). Те са по-евтини от аналогични модели на други марки и са предназначени за клиенти с по-скромни финансови възможности. В края на миналия месец бяха открити 105 фирмени магазина на "Онво". Предвидено е в тях да се предлагат автомобилите от серията L60, които също са с висока проходимост (SUV).

От своя страна китайската компания за електрически автомобили "Спън" (Xpeng) обяви в края на август, че е започнала ограничени доставки на пазара на новия си масов модел "Мона Ем 03"(Mona M03). Тази електрическа кола се продава в Китай на цена, равняваща се на под 20 000 долара.

"Спън" е продала 14 036 електромобила през август, което се оказва най-успешния месец за фирмата от началото на тази година.

Миналият месец е бил много успешен и за китайската автомобилостроителна компания Би Уай Ди, (съкратено от "Build Your Dreams" или "Изградете вашите мечти" - бел. ред.). Тя обяви, че е продала рекорден брой коли през август.

Продажбите, реализирани от производителя на електрически и хибридни автомобили, са нараснали с 30 на сто спрямо август 2023 г. до 370 854 коли. Сред тях 31 451 са продадени извън Китай.

Общият брой на автомобилите, реализирани от Би Уай Ди на пазарите извън азиатската страна от началото на 2024 г., е достигнал 264 869 коли. Това представлява повишение спрямо същия период на 2023 г., когато китайският производител е продал в чужбина 242 765 електрически и хибридни автомобила.

Ако продажбите на Би Уай Ди се запазят с този темп, то до края на годината компанията ще е продала на пазарите извън Китай малко под 400 000 коли, сочат оценките на Си Ен Би Си.

Автомобилите с хибридно задвижване (на които са монтирани както електрически мотори, така и двигатели с вътрешно горене) са основен фактор за повишените продажби на Би Уай Ди. Те бележат ръст от 48 на сто, докато продажбите на колите, задвижвани само с електроенергия от батерии, са се повишили с почти 12 на сто.

Близо две трети от всички автомобили, продадени от Би Уай Ди през август 2024 г., са били с хибридно задвижване.

От своя страна производителят на смартфони, базиран в Китай, "Сяоми" (Xiaomi), който в края на миналия месец представи първия си електромобил, съобщи, че през август е доставил на пазара над 10 000 коли.

Лий Юн, основател и главен изпълнителен директор на "Сяоми", обяви в средата на юли, че до края на ноември компанията планира да достави на пазара 100 000 от своите електрически седани Ес Ю 7 (SU7). Това означава, че "Сяоми" трябва да доставя средно по най-малко 16 000 автомобила месечно, посочва Си Ен Би Си.

Китайската компания "Сяоми" започна масово да предлага на пазара електрическите седани Ес Ю 7 през април. Цената им е с около 4000 долара по-ниска от тази на електромобилите на "Тесла" от серията "Модел 3"(Model 3).

Същевременно фирмата "Ли ауто" (Li Auto), известна най-вече със своите електромобили с удължен пробег при една зареждане на батерията, обяви, че през август е доставила на пазара 48 122 коли. Това представлява спад спрямо рекордните 51 000 електрически автомобила, доставени през юли.

Друг китайски производител на електрически автомобили - "Айто" (Aito), който използва технология на корпорацията "Хуавей" (Huawei), обяви, че е доставил на пазара 31 216 коли през миналия месец. Това представлява повишение с над 10 000 електромобила в сравнение с юли.

"Хуавей" продава търговската марка и патентите на "Айто" на автомобилния производител "Серес" (Seres) за 2,5 млрд. юана ( около 352,5 млн. долара), отбелязва Си Ен Би Си.

(Пламен Пенчев, БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


131
Още от Коли
417 коли на ток регистрирани в Пловдив от началото на годината
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
1
 
6
 
! Отговори
Зевс преди 1 седмица
Искам да си купя българси електрокар от завода на Кирето в Ловеч :)
60
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Японска или Европейска кола, ама са скъпички, как пък не видях един украинец тук по морето с Дачия или китайско возило .
59
4
 
1
 
! Отговори
Активите на ТЕСЛА преди 1 седмица
са 106 000 000 000 долара за миналата година. Нещо за кЕтайският asset!? :D
58
7
 
7
 
! Отговори
Интересно преди 1 седмица
Много ги хвалите тия китайски консерви, ама всички карате западни коли!?! Как става това? Сега, някой умник ще каже че ги няма, друг ще каже че са скъпи, трети ше излъжи че има китайка! Ама факта си е факт, първо в България вече ги има и второ са по-евтини от западните! Пак питам, защо карате западни коли? Хахахаха! Карай да сме живи и здрави!
57
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Пазарната икономика не ни харесва, когато ние не печелим от нея. Свободна световна търговия, когато грабим от колониите и спираме развитието им, обвиняваме ги в неконкурентоспособност и слаба икономика.
56
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До 54:Дават дават ги.. специално даже ги рекламират в фейса.. луксозни премиум коли на Мерцедеси, Ауди-та по 300 хил. Км ги купуват за 80 бона, 100 бона.. кой ли ги купуват? хора които уж "работещи" в Европа)))
55
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Който се труди ще сполучи , който не се труди ще стане САЩ .
54
2
 
14
 
! Отговори
Какви 100,000 лева преди 1 седмица
В Китай нормална ел. кола струва 25-30 хиляди лева. Тук я омитяват на 100% така че благодарение на европейските ни управници които милеят за нас, ще ни струва 50-60 хиляди лева.
53
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Това първо няма ремонтиране. Второ се разпада след половин година и трето батериите се палят за добро утро. Ако не е в движение ще е в гаража докато спиш. Да си взимат тарикатите. Ще се кремират безплатно. Даже ще им излезе по-евтино от траурна агенция.
52
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Не познавам нормален човек, да даде 100 хиляди за еднодневка!
51
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Само шарлатани и шмекери могат да си позволят такъв автомобил!
50
4
 
8
 
! Отговори
До 47 преди 1 седмица
Правят уникални автомобили. Европейските производители са всеки ден на колене в Брюксел и се молят за 100% мита срещу китайските им конкуренти. Вижте да кажем тези две коли Ли Ауто и АЙТО. Влезнат ли на европейския пазар, Мерцедес и БМВ и ФВ се сгромолясват. https://youtu.be/IcvNfkGnbzY?si=j8cirOVou9c3URmI
49
4
 
5
 
! Отговори
СалмонЕЛКА преди 1 седмица
Евроатлантически истеричен писък,неолибера3тки вой и демократична паника е обзела брюкСелските зелки! Урсулю к8ичи отчаяно в Юропарламента и ръкомаха яростно като любимия си австрийски художник с мустачките! Екоклиматичните ши33ита се търкалят по площадите в безпомощен ужас! ОМакрон лекува стреса с горещите прегръдки с група Гриндери на плажа.Шмолц се крие и подминава репортерите,които задават неполиткоретни въпроси...Красиво е! :)
48
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Какво стана сега- гадният комунизъм, разбива на пух и прах алчните капиталисти? Разбирате ли в каква химера живеем, как ни промиват мозъците, и как единици правят пари, на гърба на милиони трудови хора? Заслужават да бъдат заливани от бежанци, демоните от запад !
47
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Фолксваген нали беше кола на народа уж.. значи не са били точно така.. китайците могат да произвеждат още по-достъпни коли отколкото вагаджиите..
46
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Нормалните българи караме над 20 годишни коли! След 20 години, къде ще са тези китайски автомобили?
45
3
 
9
 
! Отговори
Вижте тая кола преди 1 седмица
Масажи, подгряване, обдухване, телевизори и контрол с жвстове. Има всичко от А до Я и е с 900 км пробвг с едно зареждане. И да, струва колкото Е-класа на Мерцедес, но е доказателство че Китайците правят сериозни автомобили. https://youtu.be/xondrNMKdZ8?si=Cwxuhrdld4g96HQp
44
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
ЕС кога ще разбере че не са конкурентоспособни вече.. производството в целият континент много пъти е по-скъп.. няма евтин газ от Русия вече..
43
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Щом налагат по-високи мита, Китай няма да им остане длъжен.
42
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 42. Добре.