Евтини китайски електромобили заливат пазарите

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита
7 сеп 2024 12:54, Елка Василева
131
Евтини китайски електромобили заливат пазарите
Снимка: архив, БГНЕС

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, но това не спира производителите в азиатската страна да заливат пазара с евтини електромобили, посочват анализатори.

Китайската компания за електрически превозни средства "Зийкр" (Zeekr) обяви, че през този месец ще пусне своя първи автомобил с повишена проходимост  (SUV). Той ще се продава с над 1400 долара по-евтино от електромобилите от модела "Модел Уай" (Model Y) на американската компания "Тесла" (Tesla).

"Зийкр" планира да доставя своя модел в целия свят до края на годината.

Китайският автомобилен гигант "Джийли" (Geely), който притежава "Зийкр", обяви, че през август е продал общо 181 229 превозни средства. Това представлява повишение с приблизително 21 процента спрямо година по-рано, посочва специализираното издание "Маркет Скрийнър".

Друг китайски производител - "Нио" (Nio), започва да налага електрическите автомобили, създадени от неговото подразделение "Онво" (Onvo). Те са по-евтини от аналогични модели на други марки и са предназначени за клиенти с по-скромни финансови възможности. В края на миналия месец бяха открити 105 фирмени магазина на "Онво". Предвидено е в тях да се предлагат автомобилите от серията L60, които също са с висока проходимост (SUV).

От своя страна китайската компания за електрически автомобили "Спън" (Xpeng) обяви в края на август, че е започнала ограничени доставки на пазара на новия си масов модел "Мона Ем 03"(Mona M03). Тази електрическа кола се продава в Китай на цена, равняваща се на под 20 000 долара.

"Спън" е продала 14 036 електромобила през август, което се оказва най-успешния месец за фирмата от началото на тази година.

Миналият месец е бил много успешен и за китайската автомобилостроителна компания Би Уай Ди, (съкратено от "Build Your Dreams" или "Изградете вашите мечти" - бел. ред.). Тя обяви, че е продала рекорден брой коли през август.

Продажбите, реализирани от производителя на електрически и хибридни автомобили, са нараснали с 30 на сто спрямо август 2023 г. до 370 854 коли. Сред тях 31 451 са продадени извън Китай.

Общият брой на автомобилите, реализирани от Би Уай Ди на пазарите извън азиатската страна от началото на 2024 г., е достигнал 264 869 коли. Това представлява повишение спрямо същия период на 2023 г., когато китайският производител е продал в чужбина 242 765 електрически и хибридни автомобила.

Ако продажбите на Би Уай Ди се запазят с този темп, то до края на годината компанията ще е продала на пазарите извън Китай малко под 400 000 коли, сочат оценките на Си Ен Би Си.

Автомобилите с хибридно задвижване (на които са монтирани както електрически мотори, така и двигатели с вътрешно горене) са основен фактор за повишените продажби на Би Уай Ди. Те бележат ръст от 48 на сто, докато продажбите на колите, задвижвани само с електроенергия от батерии, са се повишили с почти 12 на сто.

Близо две трети от всички автомобили, продадени от Би Уай Ди през август 2024 г., са били с хибридно задвижване.

От своя страна производителят на смартфони, базиран в Китай, "Сяоми" (Xiaomi), който в края на миналия месец представи първия си електромобил, съобщи, че през август е доставил на пазара над 10 000 коли.

Лий Юн, основател и главен изпълнителен директор на "Сяоми", обяви в средата на юли, че до края на ноември компанията планира да достави на пазара 100 000 от своите електрически седани Ес Ю 7 (SU7). Това означава, че "Сяоми" трябва да доставя средно по най-малко 16 000 автомобила месечно, посочва Си Ен Би Си.

Китайската компания "Сяоми" започна масово да предлага на пазара електрическите седани Ес Ю 7 през април. Цената им е с около 4000 долара по-ниска от тази на електромобилите на "Тесла" от серията "Модел 3"(Model 3).

Същевременно фирмата "Ли ауто" (Li Auto), известна най-вече със своите електромобили с удължен пробег при една зареждане на батерията, обяви, че през август е доставила на пазара 48 122 коли. Това представлява спад спрямо рекордните 51 000 електрически автомобила, доставени през юли.

Друг китайски производител на електрически автомобили - "Айто" (Aito), който използва технология на корпорацията "Хуавей" (Huawei), обяви, че е доставил на пазара 31 216 коли през миналия месец. Това представлява повишение с над 10 000 електромобила в сравнение с юли.

"Хуавей" продава търговската марка и патентите на "Айто" на автомобилния производител "Серес" (Seres) за 2,5 млрд. юана ( около 352,5 млн. долара), отбелязва Си Ен Би Си.

(Пламен Пенчев, БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


131
Още от Коли
417 коли на ток регистрирани в Пловдив от началото на годината
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Оставете бре, нека хората да карат евтини ел.коли. китайците дават възможността да си купим евтини Ел коли какво лошо има в това?? ЕС не могат и веднага блокират вноса... Това не е справедливо..
40
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Карам пежо 405 1988! Ще закопа няколко китайски!
39
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До БАНко- ПРАВ СИ БАНКО- Е НА ТЬОТКА МАША ЗАХАРОВА В ЮТУБ РАЗКАЗВА В КАКВО ИКОНОМИЧЕСКО СРУТИЩЕ СЕ Е ПРЕВЪРНАЛА ЕВРОПА И КАК СТОТИЦИ ХИЛЯДИ ЕВРОПЕЙЦИ ЕМИГРИРАТ ЕЖЕДНЕВНО В РУСИЯ...ГЛЕДАХ, СЛУШАХ И НЕ ВЯРВАХ НА УШИТЕ СИ- ЗНАМ ЧЕ МЕЖДУ 20/35 000 000 РУСНАЦИ ЖИВЕЯТ В ЕС И САЩ И МИСЛЕХ ЧЕ ТЕ СЕ ВРЪЩАТ, НО НЕ - ТЯ КАЗВА, ЧЕ ЕМИГРИРАТ И ТЪРСЯТ СПАСЕНИЕ ОТ ГЛАДА И МИЗЕРИЯТА В РУСИЯ ХИЛЯДИ РАБОТНИЦИ ЖИТЕЛИ НА ЕВРОПЕЙСКИ ДЪРЖАВИ- ТИ ВЯРВАШ ЛИ ...
38
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Не са евтини, когато станат по 20к евро може да пишете, но в момента дори тази сапунерка Ора от снимката е близо 100к лева.
37
3
 
4
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 седмица
До 34 "... чух че завода на фолцваген в Германия ще го затварят" - ще затварят 2 от 8 завода. В бъдеще може още два, но това за допълнителните два са очаквания базирани на цифри, не съобщения
36
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ами какво стана с правилата за свободната конкуренция и демокрацията или когато е удобно се спазват кога не ,не се спазват...Ами то по тая логика утре и ние ако почнем да правим нещо по-евтино и по-хубаво и на нас ще ни сложат разни мита,данъци и забрани...
35
6
 
12
 
! Отговори
Най-голям износител преди 1 седмица
Китай стана най-големият износител на автомобили в света. Това е защото спрямо цената им качеството им е на добро ниво, а вече излизат и модели които ви съперничат с мерцедес и БМВ.
34
3
 
3
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 седмица
До 27 "... може ли да споделиш каква марка е? " - мек хибрид за над 100К лв. го купих. Фирмата майка е китайска.
33
0
 
4
 
! Отговори
до 33 преди 1 седмица
да ти кача копие на билета ли искаш а мога да го направя ,какво ще спечеля от това ,какво ще платиш за да видиш истина или не
32
3
 
4
 
! Отговори
kiro преди 1 седмица
чух че завода на фолцваген в Германия ще го затварят, ако това се случи е голяма беда за германците по предварителни данни за този завод като цяло се трудят около 3 милиона човека,заводи за пластмаси,кабели,гуми и т.н
31
3
 
0
 
! Отговори
До Каро преди 1 седмица
Каро, сигурен ли си, че си присъствал?
30
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До До 25. Няколко пъти вече споменавам как гледах на един клип производство на електродвигатели на Ауди...В едно помещение имаше един робот (значи скъпа работа) единствената работа на когото беше да преобръща двигателя наобратно. После едни работници завиваха едни гайки ръчно. Е как няма да е ужасно скъпо ?
29
3
 
7
 
! Отговори
до 29 преди 1 седмица
как да ни има всички млади бягат като изог.лавени от България
28
3
 
5
 
! Отговори
До 25 преди 1 седмица
Е явно инженерите им в Германия не са от най умните щом са пръснали толкова пари за нищо. За кадърните инженери е достатъчно да закупят няколко автомобила и да ги разглобят за да видят кое как е направено. Така се крадат идеи и технологии се прави обратно инженерство. Немците обаче са царе на усложняването. Ще вземат нещо евтино просто и работещо и ще го направят скъпо, сложно и чупливо.
27
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До каро 28. Ем всяка нация си има такъв период. Първом ипонцити, после корейцити сега пък китайцити... Само нас ни няма никъде.
26
3
 
11
 
! Отговори
каро преди 1 седмица
имах късмета да присъствам на автосалона в Пекин през май месец това което видя ще го помня цял живот такива коли извадиха китайците че бях потресен как този народ за 20-30 години произвежда такива коли,това което се внася в Европа са евтениики,а това за богатите надминава всички представи
25
2
 
3
 
! Отговори
До Христо Христов преди 1 седмица
Христо, ако не е тайна и ако въобще имаш автомобил, може ли да споделиш каква марка е? Благодаря предварително!
24
2
 
12
 
! Отговори
БАНко преди 1 седмица
НАТООВЦЕ , НОРМАЛНИТЕ ХОРА ЧЕТАТ ЗА БРОЙКИ И ПРОЦЕНТИ И ПРОКЛИНАТ НАТОВСКАТА СКАПАНА ЕВРОПА НА УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО ЗА САНКЦИИТЕ И ОГРАНИЧИТЕЛНИТЕ МИТА !!! ПРОКЛЕТИ ДА СТЕ !!!
23
2
 
7
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 седмица
До 11 "Електрическите коли са абсолютно елементарни за производство" - вероятно е така. Но е факт, че Фолксваген изхарчи 1 милиард субсидия от ЕС, за да купи Ноу хау от Китай, как се правят електрически автомобили.
22
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Хахахаха 22. Секи мое си кара квот си иска. Секи сам си преценя.