Тираджии бягат от Великобритания след Brexit

Работата там става все по-сложна
Обновена: 2 юни 2021 15:12 | 2 юни 2021 15:12, Петя Славова
50
Тираджии бягат от Великобритания след Brexit
Снимка: БГНЕС

Британските спедитори с ужас наблюдават как шофьорите им се разбягват. "Всичко е заради Brexit-а." Много източноевропейски тираджии вече не се чувстват добре дошли на Острова, а и работата вече е много по-сложна, предава "Дойче Веле".

Те са синхронизирани като професионален оркестър, макар че се занимават не с музика, а с доставки. Фирмата "Йънгс" от Източен Лондон доскоро работеше в перфектна хармония под ръководството на Роб Холимън. Сега обаче всичко се разпада и спедиторът с ужас наблюдава как неговите служители се разбягват. "Всичко е заради Брекзита", обяснява Холимън. "Много от шофьорите ми вече не знаят дали са добре дошли тук - въпреки че се стараем да ги убедим. Имаме нужда от тях, те трябва да продължат да работят. Мнозина обаче си заминаха и някои изобщо няма да се върнат", казва Холимън.

Бюрократични пречки при всяка доставка

В продължение на десетилетия британските спедиторски фирми привличат шофьори от континентална Европа. Но откакто Обединеното кралство напусна ЕС, много шофьори изгубиха желание да работят на Острова. Румънецът Нику разказва, че негови приятели вече не искали да работят във Великобритания. В резултат - британските спедитори вече от месеци трябва да се борят едновременно срещу два проблема: все по-малко шофьори и все повече бюрокрация заради Брекзита. Род Макензи от Сдружението на британските спедитори нееднократно е предупреждавал правителството, че точно това ще се случи:

"След Brexit-та шофьорите от ЕС вече не се чувстват добре дошли тук. То ние открай време сме си островен народ, но сега вече съвсем", казва Макензи. "Шофьорите са недоволни от бюрократичните препятствия при всяка доставка. Трябва да попълват безброй формуляри. Границата с Европа вече не е отворена. Работата им стана много трудна", обяснява Макензи.

Той добре познава бранша и твърди, че в момента във Великобритания има недостиг на близо 50 000 шофьори, а това няма как да не се отрази зле на британската икономика - както суровините, така и резервните части и всякакви други стоки ще се бавят много по пътя към дестинацията си. "Миналата седмица една голяма фирма спря от движение цели 80 камиона, защото нямаше шофьори. Фирмата не успя да изпълни подадените поръчки, а поради това някъде по веригата неизбежно се появяват дефицити."

Досега основно спедиторите усещат проблема. Колкото по-малка е фирмата, толкова по-страшни са последиците. Навремето Клайв Милс транспортирал из Европа кулисите и  сценичните елементи на гастролиращи музикални състави. Работел с 16 камиона и лекотоварни автомобила, а шофьори наемал от цяла Европа. Днес той вече е сам. В момента с един приятел товари някаква лодка, която трябва да бъде откарана в Уелс. "Разбира се, че Brexit-ът съсипа бизнеса ми. Ами само се огледайте тук: освен мен самия, от бизнеса ми не е останало нищо друго", въздиша Клайв Милс.

"Дали да затворя фирмата?"

Липсата на работна ръка и сложните нови правила заради Брекзита измъчват и много негови съседи в Южна Англия. В селското стопанство липсват сезонни работници по полетата, рибарите вече не могат да продават стоката си безпрепятствено в държавите от ЕС. "Правителството трябваше още преди две години да им каже: Момчета, вече няма да можете да продавате омарите си на европейците. И раците няма да продавате. Ще трябва да попълвате цяла планина от документи. Музикантите няма да ходят на турнета в Европа… От четири години все питаме правителството: Какво точно ще означава това за нас?" - тук Клайв Милс прави дълга пауза, след която продължава: "А те се спотайват. Пълно мълчание. Защото сами нямаха никаква представа."

В момента Клайв Милс получава само някои дребни поръчки в самата Великобритания. И с носталгия си спомня за стотиците хиляди километри, които е навъртял надлъж и нашир по пътищата на ЕС. Защото голямата му страст е тъкмо карането на камион. Само дето след Брекзита тази негова страст не може да се разгърне. "Дали да не затворя фирмата? Вече съм на възраст, на която всъщност не бива да си създавам всички тези неприятности", обяснява предприемачът, който работи в логистичния бранш вече от 20 години. "Част от бизнеса вече затворих. Не съм приключил съвсем, но тази мисъл се върти в главата ми", казва той.

Една мисъл, която след Brexit-а се върти в главите на още много британски предприемачи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Да се научат да работят рижавите пияници и ще имат шофьори.
22
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Бизнес по британски се прави само с безплатен робски труд. Няма роби, няма бизнес. Бизнесмените фалират. Поробиха собствения си народ, след това го освободиха и поробиха африканци, индийци. Освободиха ги, поробиха източноевропейци.............................Без роби няма бизнес. Икономиката на Британия е колониална и робовладелческа. Робовладелецът остава сам без роби.
21
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Е, сега, друго ли очакваха. Ниско платената работа се вършеше от хора от източна европа, сега те не искат. Ами да си търсят англичани, но ще трябва да вдигнат заплатите. Но да, беше по-лесно да си оправдаят провала в здравната система с мигрантите. Сега обаче проблемите ще лъснат, не може да ги замитат под килима вече.
20
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дали Великобритания и САЩ пак няма да обявят война на Германския европейски съюз?
19
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Борис Джонсън обеща на британците пот, кръв и сълзи.
18
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дрън дрън. Бизнеса си върви. Да малко повече бюрокрация, но икономиката вакуум не търпи. Тоя като не може да се адаптира друг ще дойде на неговото място. Оцелява не най-силният, а този, който умее да се адаптира.
17
0
 
5
 
! Отговори
до 8 преди 2 години
В грешка си. Ние САМО плюем. Огледай се из всички коментари на новини. Те и новините са подбрани така де, да са максимално негативни. Ако по случайност мине нещо позивитно, отдолу или няма коментари или са класическите заяждания на политическа основа.
16
0
 
5
 
! Отговори
До 13 преди 2 години
Че какво им пречеше да търгуват с тези държави? Като част от ЕС се възползваха от договорите на съюза с останалата част от света. Сега като малка страна и пазар ще чакат някой да склони да търгува с тях. Правителството се хвали , че предстои сделка с Австралия, но при евтин внос на селскостопанска продукция животновъдството им ще умре.
15
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ИванХАхаха ,айде не на нас тия...90% от чужзенците работя за 3000 паунда...
14
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много лош избор в краткосрочен план, ще видим как ще им се отрази дългосрочно. Швейцарците тези дни отхвърлиха дългообсъждана сделка с ЕС, точно заради свободното придвижване на хора, никой не иска да си даде свободата на шайка содомисти от Брюксел.
13
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Слугинажът се разбягал. Няма лошо. Там за едно работно място се борят по 1000 души, за разлика от квалифицирания труд, където има с 50% повече места, отколкото хора. Затова и заплатите там са десеторни и нагоре.
12
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Хитрата сврака с двата крака се нахендри. Ония където ги хрантутят... по тъмнобелите. Тях да ги учат да шофират ама от каруцар шофьор трудно става
11
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Мача е свирен, продавайте в Китай, Индия и САЩ. Нали идеята беше да си отворите търговски споразумения с тези страни а ЕС ви спираше
10
0
 
26
 
! Отговори
Нане преди 2 години
Качвайте пакитата и раджите на камионите....))И ей тугаз бозавите, ще видят кон боб яде ли...
9
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Популистите се наиграха. От брекзита печеливши няма. Ще икономисат нещо от вноските за ЕС, но косвено ще изгубят повече.
8
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Значи гадните източноевропейци освобождават работни места за работливите британци.Нали това беше целта на занятието.
7
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Германци пишат за англичаните... боже опази от тая любов и "общи" ценности... Добре, че са немците да плюнат малко и балансират пейзажа, че то инак ние освен да славословим друго не ни е позволено.
6
20
 
2
 
! Отговори
Иван преди 2 години
Дрън дрън от Дойче Веле. Елате да видите какви заплати дават и после ще говорим :) Под 5 000 паунда няма заплата.
5
1
 
34
 
! Отговори
Knufflekutje преди 2 години
Ем нали... източните европейци им вземаха работата? Сега що имат недостиг?
4
0
 
29
 
! Отговори
sd преди 2 години
нали си върнаха ''суверенитета''?