Амстердам въвежда ограничение на скоростта 30 км/ч по повечето улици

Изключение ще се прави за градските автобуси, трамваите и такситата
8 дек 2023 08:38, Елка Василева
59
Амстердам въвежда ограничение на скоростта 30 км/ч по повечето улици
Снимка: архив, БГНЕС

Амстердам ще стане първият град в Нидерландия, който ще въведе от днес ограничение на скоростта от 30 километра в час по повечето улици в опит да направи града по-безопасен и тих, предаде ДПА.

Това ограничение на скоростта е необходимо поради увеличаващите се пешеходци в града, каза Мелани ван дер Хорст, градски съветник, отговарящ за трафика. „В резултат на това има все повече опасни ситуации в движението“, посочи Ван дер Хорст.

Миналата година са регистрирани около 4800 катастрофи, при които е била извикана линейка, а най-малко 15 души са загинали.

Ограничението на скоростта ще засегне 80% от улиците в града, докато на някои главни пътища ще бъде разрешено ограничение от 50 км/ч.

Изключение ще се прави за градските автобуси, трамваите и такситата – но само, ако има допълнителна лента за тях.

Броят на жителите на Амстердам, който в момента е около 800 000, расте, а ежегодно най-малко 20 милиона туристи посещават града.

Снощи 4500 улични табели, които бяха предварително поставени из града, бяха официализирани, а повредени знаци например със стикери бяха поправени.

Амстердам иска да даде приоритет на колоезденето и ходенето пеша.

Много улици в центъра на града са затворени за автомобилно движение и са превърнати в пешеходни и велосипедни зони.

Има и все повече т. нар. fietsstraten, велоалеи, където автомобилите са само гости, а велосипедистите имат предимство.
(БТА, Петя Гергова)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Да да естествено само с градски транспорт. Коли на никого не му трябват! В цяла София 2 млн град има 25 линейки. Като бяха се изпотрошили 2000 човека преди 2 седмици при първия сняг трябваше да ида да взема тъщата и да я закарам до спешно отделение. Ако нямах кола в травматологията обясняваше, че 7 часа лежала на със счупен крак на пода до входната си врата докато дойде линейка. Жената се беше напикала щото няма кой и как да я закара и разчита на линейките. Как не се сетих да и кажа за градския!
32
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
В България колата от около 1970 година стана необходимост, а не лукс, а в държавите от Западна Европа и САЩ това стана много по-рано. Да твърди, че може без кола, а с градски транспорт, може само някой с мляко около устата, напълно здрав и без никакви задължения.
31
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Градският транспорт в София е много зле, вкл. и метрото в определени часове. В Амстердам са доста по-добре, но и там няма как с куфарите 20 милиона туристи да се помъкнат по трамваите.
30
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Павелчо, елементарен въпрос: Живееш в Центъра и имаш две деца, които трябва да водиш на училище и детска градина, които всяко едно е на разстояние от около 30 минути с кола и около 2 часа с градски транспорт. Кажи ми как да стане според теб? Може и обратното - живееш извън Центъра, но водиш там децата на две различни места.
29
2
 
6
 
! Отговори
Павел преди 5 месеца
Ти продължаваш да излизаш с лайт мотива, че колата е абсолютна необходимост за придвижване. Това е донякъде вярно само за междуградско пътуване и за населени места без развит градски транспорт. Предполагам си пътувал доста. Как е в другите столици? Виена, Брюксел, Берн, Стокхолм... Градския транспорт не можел да поеме всички?! Пълен абсурд
28
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Павелчо, градския транспорт през Центъра е много орязан. Синя зона не означава Центъра, а е район, където мафията може да съдере повече кожи от хората. Кажи ми кой градски транспорт минава по жълтите павета? Кажи ми хората, които трудно се придвижват, как децата им и вницуте им ще ги взимат и водят някъде? Кажи ми хора с багаж, как ще пътуват с градския транспорт в твоя илюзорен Център? Кажи ми как хората живеещи в Центъра на София ще пътуват извън София? Има още много и много.
27
2
 
3
 
! Отговори
До Павел преди 5 месеца
Първо- движението е устроено така,че минава през центъра. Второ - по твоята логика, нека да спрем придвижването коли изобщо. Тогава как ще се придвижват хората? Градския транспорт не може да поеме всички.
26
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Защо да пия и да карам с 30, като мога да пуша и да летя с 300.
25
4
 
4
 
! Отговори
Павел преди 5 месеца
В центъра има градски транспорт на разположение. Не говорим за някакво село или предградие, където без кола наистина е трудно. Правото на придвижване може да се отнеме само ако човек е физически ограничен да се придвижва, демек има белезници или пранга или е в клетка. Ааа..чакай...ти искаш да се придвижваш с колата, просто да ти е по-удобно на теб? Еее не става. Или поне не в центъра на града - там където е състредоточен културния и бизнез живот. За всеки града е различно. София - синята зона.
24
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Павелчо, какво е центъра по твоите представи? Там хора живеят ли или е център без живеещи там хора? На какво основание ще отнемаш правото на придвижване на едни хора, а на други не?
23
6
 
5
 
! Отговори
Павел преди 5 месеца
Няма логика изобщо да е позволено движението на частни автомобили в центъра. Той трябва да е за пешеходците и градския транспорт. Изключения трябва да има само за снабдителните бусове/коли, линейки, мпс за трудно-подвижни хора и т.н. Дано един ден и София осъмне с подобно решение, ама надали ще го дочакаме...
22
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
намалянето на скоростта води до увеличаване на замърсяването на въздуха
21
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
По добре да ги бутат
20
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Разумното решение е да се вдига разрешената скорост, а не да се намалява.
19
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Тия ще унищожат Холандия/Нидерландия, с СО2 изисквания, масово ще си фалират компаниите, а движението май ще е само с колела, тротинетки и пеша. А в Германия, един непочистен сняг, блокира цели улици, задръстени са с заснежени електрички. Светло бъдеще в зелен ЕС.
18
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Само ОГРАНИЧЕНИЯ, ОГРАНИЧЕНИЯ. Утре ще ни наложат плащания САМО С КАРТИ, ще си следят какво си купуваме и ще плащаме ДАНЪК ВЪЛГЕРОДЕН ОТПЕЧАТЪК. Спете още, овце такива
17
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Поради увеличаващия се брой на населението в Амстердам там скоро ще забранят и хетеросекса
16
4
 
3
 
! Отговори
от СТАРИЯ НЕСЕБЪР преди 5 месеца
Как ще ги стигнем? Или поне доближим...
15
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
След всяка новина си личи, че 80-90% от пишещите, коментари в този сайт са тро-Lове. Цел на внушение - всичко е грешно, всяка умна идея е глупава, по добре беше при бай Тошо. Всички освен Русия са Sоро-Sоиди, кравари, капиталисти и правят всичко само за собствени облаги. Нон стоп се цитират ТОТАЛНО грешни факти. Не ви ли писна да пишете всеки ден едно и също, единствената друга работа подобна на вашата е - доносник на ДС... аа има някои които го правят и като хоби, това ми е още по смешно
14
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ходил съм в Амстердам, но не съм особено очарован от организацията им на движение. Общественият им транспорт, градският и междуградски, ми се видя на добро ниво, но по-зле от други европейски градове. В Амстердам имат прекалено много туристи и може би затова въвеждат тази дивотия.