ЕС ще въведе мито върху всички онлайн стоки от Китай

Пекин планира ответни мерки
3 юли 2024 21:15, Стела Стоянова
165
ЕС ще въведе мито върху всички онлайн стоки от Китай
Снимка БГНЕС

Европейският съюз планира да въведе вносни мита за всички стоки от китайските сайтове за електронна търговия, по-специално Aliexpress, Temu и Shein, включително и за стоки на цена под 150 евро, съобщи днес вестник "Файненшъл таймс", позовавайки се на свои източници, пише "Сега".

Според тях подобно преразглеждане на вносните мита в ЕС има за цел да се бори с "притока на голям брой евтини стоки". Европейската комисия ще предложи да се премахне сегашната ценова бариера от 150 евро, при която стоките могат да бъдат закупени без мито, се казва в публикацията. По данни на ЕК през миналата година в ЕС са внесени такива стоки за 2,3 млрд. евро.

В края на май китайските власти изпратиха писмо до Валдис Домбровскис, заместник-ръководител на ЕК, в което предупредиха за ответни мерки от страна на Китай, в случай че ЕС възнамерява да започне търговска война срещу Пекин чрез повишаване на митата върху китайските стоки. Според текста китайските власти са обезпокоени от нарастващия брой антидъмпингови разследвания срещу китайски фирми в ЕС и се надяват да възстановят нормалното търговско и икономическо сътрудничество с блока. В отговор на по-нататъшните недружелюбни стъпки от страна на официален Брюксел Пекин обмисля да повиши митата върху вноса на европейски селскостопански продукти и авиационно оборудване.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


165
Още по темата: КитайЕСонлайн стоки
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
105
0
 
3
 
! Отговори
Радослав преди 3 месеца
Когато европейска корпорация започне да спазва европейските норми без значение къде по света и е производството, може, но докато ползват роби в Индия и Китай за да произвеждат на безценица, а после да реват,че роба иска нормален живот и започва да пласира същата стока на по ниска цена, си е техен проблем. Защо масово се изнесоха от България така наречените ишлемета? Защото заминаха в Китай, Тунис и Албания. И после реват, че китаеца е решил да продава труда си на реална цена и те нямат печалба.
104
2
 
2
 
! Отговори
Българин преди 3 месеца
До Радослав Европейските фирми НЕ МОГАТ да "налагат правилата" в чужда държава, а ти избра един от най-НЕтехнологичните сектори за да ми обясняваш защо трябва да има стандарти. Дрехите се шият без "технология" на ниво ширпотреба. Това, че някой улита да дава грешни пари за Гучи си е негов проблем. Той е шаран хванат от маркетинга.
103
1
 
3
 
! Отговори
Радослав преди 3 месеца
До българин: да си купя дреха на Гучи или Прада за да може те да произвеждат в Индия в сгради които падат върху работниците, не мерси. Това няма да се пребори с ограничаване на вноса от Китай, а с налагане на контрол над корпорациите, защото всички големи имена са много за спазване на изискванията по ИСО до момента в които се наложи да плащат нормални пари за да им изработиш даден продукт. Ето там е проблема драги, че европравилата за корпорацията важат само в Европа.
102
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Радослав "щом се проектират, изработват и сглабят в Китай значи са китайско изработка. Това, че поръчителя е Самсунг не ги прави технология на Самсунг." Това е толкова невярно, че дори не си струва да го коментирам. Явно не си наясно какво значи ТЕХНОЛОГИЯ. И ти ГАРАНТИРАМ, че продуктите на Сасунг се правят с ТЕХНОЛОГИЯ на самсунг, а не с китайска такава. Продуктите на Самсунг НЕ се проектират в Китай. Всъщност повечето дори не се ПРОИЗВЕЖДАТ в Китай.
101
0
 
3
 
! Отговори
Радослав преди 3 месеца
Нямам нищо напротив да си купя скъпа стока, ако знам,че парите ще останат в Европа или ще отидат в джоба на европейски работник, а не в джоба на корпорация и огризки за китаеца черноработник. Дай ми европейски еквивалент, произведен, сглобен и проектиран в Европа и ок, а не поръчан на китайски чоп-шоп за евроцентове и после фирма Х да отчита рекордни печалби.
100
1
 
1
 
! Отговори
Българин преди 3 месеца
До Радослав Не мисля, че западните фирми имат нужда от съвета ти - те се ръководят от пазара. Заплатите в китай вече ДАЛЕЧ не са толкова ниски, колкоот бяха преди 40 години или дори преди 20. Проблема с Китай е в това, че той ВЕЧЕ е откраднал достатъчно ноу хау, за да се възползва от конкурентното си предимство спрямо Запада от мащаба. Те на това залагат, но китайските продукти продължават да са по-нискокачествени. Наскоро се возих в един Хавал - еми, НЕ МЕРСИ.
99
0
 
3
 
! Отговори
Радослав преди 3 месеца
До българин: щом се проектират, изработват и сглабят в Китай значи са китайско изработка. Това, че поръчителя е Самсунг не ги прави технология на Самсунг. Има разлика между технология и поръчител.
98
1
 
3
 
! Отговори
Радослав преди 3 месеца
До българин: произвеждат се там, но иначе да защитим европейското производство? Еми да си изтеглят производството от Китай фирмите, няма проблем. А не те да произвеждат евтино, защото не им се харчат пари за заплати и после да чакат потребителя да им плаща високи цени за да храни администрацията в европейския клон, а на китаеца да му хвърлят 2 долара на седмица. Значи трябва да се започне от връщане на производствата в Европа, а не от ограничаване на вноса.
97
1
 
1
 
! Отговори
Българин преди 3 месеца
До Радослав За "гърмящите батерии" на Самсунг си чул, защото това е изключение (не вярвам да си мислиш, че Самсунг имат такъв проблем днес) и ЗАЩОТО САСУНГ СТОИ ЗАД ГИГАНТСКО РЕНОМЕ, при което всеки дефект става широкоизвестен, а компанията веднага поема отговорност, включително отзовава продуктите си за ремонт/замяна. Китайските дори не се мъчат - който се прецакал - еми за толкова пари .... ТОВА е разликата. И вече ти обясних, че разлика в СГЛОБКАТА не значи разлика в ТЕХНОЛОГИЯТА.
96
0
 
3
 
! Отговори
Радослав преди 3 месеца
До българин: Самсунг трябваше да изтеглят цяла серия телефони заради гърмящи батерии, това не е единичен случай, а фабричен дефект на ниво проектиране. И сравняваш Форд сглобен в Турция защото вече масово се произвеждат там и кола сглобена в Китай? Разлика почти няма.
95
2
 
3
 
! Отговори
Българин преди 3 месеца
До Анонимен 95 Ти кой продукт на Епъл си ползвал, че ми е интересно какво знаеш за функционалността, удобството и качеството на продуктите им. Само не ми казвай "нито един" щото ще се озовеш в позицията на кучето на месаря, дето гледало ама месар не е станало.
94
1
 
3
 
! Отговори
Българин преди 3 месеца
До Радослав Няма нищо за "признаване". Произвеждат се в Китай, защото там работната ръка е евтина, а не защото ползват китайска технология или дори мениджмънт.
93
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Феновете на оная нагризана огризка,сигурно е голям кеф да се изръсиш една шапка пари за пластмасов *** гордо наречен Apple?
92
2
 
2
 
! Отговори
Българин преди 3 месеца
До Радослав "Половината се правят в Турция" Пълни дивотии. Впрочем И за заводите в Турция европейските инженери пътуват като гламави, за да наглеждат производството там, защото иначе стандартите изостават. Впрочем, това важи И за китайските им заводи.
91
1
 
2
 
! Отговори
Радослав преди 3 месеца
До гаврил: тоест признаваш, че Епъл и Самсунг ги произвеждат в Китай, о прогрес.
90
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Запада се премества да краде и експлоатира по-бедна страна. В Индия няма протекционизъм, няма държавни помощи, само див либертариански капитализъм. -----////------ Там, чъдето има протекционизъм, този протекционизъм е продиктуван от политика и геополитика. А не е просто за да има повече кебапчета за бачкаторите. Китай вкарва субсидии, за да ускори процеса на превземане на пазара, за да гепи монопола. Естествено, че след това те ще диктуват цените. Отговорът на това е митнически ограничения.
89
0
 
3
 
! Отговори
Радослав преди 3 месеца
До гаврил: това, че ги сглобяват в Европа не ги прави произведени в Европа. Половината се правят в Турция драги гаврилчо. И не ги трябват специалисти за да сглобят конструктор Лего. Даже Волво вече е китайско, ако си мислиш, че се изработва в Швеция се лъжеш жестоко, само се сглабя там. При самолетите е същата работа. Части от цял свят се събират на едно място където се сглабят.
88
1
 
1
 
! Отговори
Българин преди 3 месеца
До Анонимен 86 Всъщност евроселяните ЗАБОГАТЯВАТ, като не си дават парите за бо клуци, които не си вършат работата, вършат я зле и са за еднократна употреба. Мисленето, че евтиното е "качествено" е това, ЗАРАДИ КОЕТО са бедни.
87
3
 
2
 
! Отговори
ГАВРИЛ преди 3 месеца
не съм чувал Хиаоми или Хуавей да им гърмят батериите докато говориш по тях ----- Точно китайските ментета батерии гърмят като бомби. Не бил чувал хи хи хи хи
86
1
 
3
 
! Отговори
Българин преди 3 месеца
До Радослав Приемам че не можеш. Добре. Това го изяснихме. Разликите в СГЛОБКАТА на Форда от Турция и този в Германия НЕ означава разлика в нивото на ТЕХНОЛОГИЯТА. Не само, че съм чувал за гърмящи батерии на Хуавей, ама съм имал НАГЛЕДЕН пример за такава на един колега, но нека приемем, че това. е изключение. Батериите на телефоните НЕ СА технология дотолкова доколкото типа батерии са ЕДНАКВИ за ПОВЕЧЕТО модели. А твърденията ти че Хаувей били "същите" като Епъл са пълна катастрофа.