Учени откриха как се забавя стареенето на мозъка

По-рано стана ясно, че затлъстяването води до преждевременното му стареене
7 фев 2020 08:50, Петя Славова
Учени откриха как се забавя стареенето на мозъка
Снимка: БГНЕС

Учени от Медицинския колеж в Олбани в Съединените щати са открили определен тип имунни клетки, които се натрупват в застаряващия мозък и чието активиране може да улесни намаляването на познавателните способности на органа. Резултатите от научната работа са публикувани на уебсайта на списанието "Journal of Experimental Medicine".

Отбелязва се, че вродените лимфоидни клетки от втора група (ILC2s) могат да помогнат на лекарите да се борят със стареенето на мозъка. Тези клетки са разположени в определени тъкани на тялото и участват в регенеративни процеси, но според учените, разпространението им в централната нервна система не са били известни по-рано.

В хода на изследването авторите са изследвали мозъка при млади и стари мишки и установили, че ILC2s се натрупват с възрастта в съдовия сплит, който произвежда цереброспинална течност. Той се намира до хипокампуса, който играе ключова роля в когнитивните процеси, пише БГНЕС.

Оказа се, че при стари гризачи броят на ILC2 в съдовия сплит е пет пъти по-голям, отколкото при младите им роднини. Голям брой клетки от ILC2s са открити в тази област на мозъка и при възрастни хора.

При старите мишки клетките на ILC2s са били в “спящо състояние”, но учените са успели да ги активират, използвайки веществото IL-33, след което клетките започнали да произвеждат протеини, които стимулират образуването на неврони и удължават живота им. В резултат на това резултатите от когнитивните тестове при възрастните гризачи се подобрили значително.

По-рано изследователи от Медицинския университет в Харвард откриха, че метаболитният синдром, който се характеризира с отклонения като затлъстяване, хипертония, висока кръвна захар и холестерол, може да доведе до преждевременно стареене на мозъка при хора на средна възраст.

Това са важните неща. Другото са глупости, грети, ким (Кардашиян и чин мен Дзен или където е ония жалите) и подобни не са важни.

До 11Я не. И казвай, какво да правя. Като ти се мре - мри!

За какво ви е преди 4 години
млад мозък в остаряващо тяло - остарейте с достойнство, в края на краищата всички сме пътници

Грижа за морала, за духовността, грижа за знанието и хигиената в най-широк смисъл, стоп на лакомията от всякакъв вид (трябва да) са първите в дневния ред на всяко общество и тогава мозъкът ще заработи с нарастващ капацитет в посока щастие и дълголетие за всеки.

С ЧЕТЕНЕ...не телевизия

ваксина преди 4 години
Как да се преборим с човек без клетките на ILC2s в мозъка.

Човек каквото и да прави остарява и накрая умира.

До Анонимен 12Вероятно сте поне 200 килограмов, след като не успявате да разберете, че това изследване не съдържа твърдението, че нормалното тегло може да спре процесите на стареене. Твърдението е, че затлъстяването просто ги ускорява.Отслабнете малко, може би ще успеете да го разберете;)

До 4Ниии - не толкова ся! Знаеш как е, стига писа!

Пишете непрекъснато едни и същи фактори! Затлъстяване...!Преди 100 години затлъстели са били малцина. Не са ли остарявали? Не са ли боледува,и от рак?.... Мозъкът остарява, защото е заложено в живите организми да се възпроизвеждат ВИНАГИ С ИЗМЕНЕНИЯ. Неживата материя се множи по същия модел на кристалната структура.По-малко мутации при измененията би имало при по-малко заболявания на организма. ВСЯКО заболяване на организма предизвиква цялостна антиреакция, за да има адаптация.

Браво!До 1Бе разбирам, какво искаш да кажеш. Може ли да не се изразяваш в този публичен форум, все едно сме в кварталната ти кръчма, а селяне загубено?

starata baba преди 4 години
rakiika , kiselo domashno zele i vince ......iiiiii zivot i svinsko domashno na dzumerki .samo taka zabaviash stareeneto

БМТ преди 4 години
С едно бренеке се забавя стареенето. Даже спира въобще.