Защо компаниите се отнасят зле с персонала и клиентите? Пет причини

Анализ на Financial Times: Алчност, конкуренция...
10 ное 2019 16:02, Екип на Investor.bg
27
Защо компаниите се отнасят зле с персонала и клиентите? Пет причини
Снимка: Pixabay

През 80-те години на миналия век колега, с когото споделях офис, получи обаждане от дъщеря си. Беше й купил евтин компакт диск плейър от аудио търговеца Richer Sounds в Лондон, който тя установи, че не работи. Той я посъветва да го занесе в магазина на Richer Sounds в Манчестър, където тя учеше. Персоналът там го тества и той работеше. Но тя изглеждаше несигурна, та затова й дадоха по-скъп CD плейър.

"Това не е сложно", заяви основателят на британската компания Джулиан Ричър пред FT. Отнасяйте се добре към клиентите и служителите си и бизнесът ще процъфтява, съветва той.

Текучеството на персонала и кражбите от служители в 53-те магазина за аудио техника на Richer Sounds са далеч по-ниски от средните в търговията на дребно във Великобритания. През май Ричър продаде 60%-ен дял в 41-годишната си компания на тръст на служителите за 9,2 млн. паунда (от които той връща 3,5 милиона на персонала). През годините се е справял достатъчно добре, за да купи няколко ролс-ройса.

Той прави бизнеса да изглежда лесен. Ако се отнасяте свястно със служителите си, те предоставят отлично обслужване на вашите клиенти, които не само продължават да се връщат, но и казват на другите колко сте добри. Печелите повече пари и сте в състояние да се отнасяте с персонала си още по-добре, така че той да прави още повече, за да задоволява клиентите ви. Защо не всички ръководители управляват своите компании, както прави Ричър?

Виждам пет причини, поради които това не е така, пише Майкъл Скапинкър за Financial Times:

Алчността

Може би най-голямата причина от всички. Лидерите на компанията смятат, че печеленето на пари е основната цел на бизнеса, а не страничен продукт от доброто му управление. Те виждат възможност да изкарат пари за себе си, като продадат компанията на по-голям конкурент (който често съсипва и двата бизнеса - вижте по-горе), на частна инвестиционна група или я листнат на фондова борса.

Те убеждават своите директорски бордове, че за да привлекат лидери като самите тях, те трябва да бъдат по-добре платени. Те също така твърдят, че имат нужда от опции върху акциите на компанията, за да приведат поведението си по-тясно в съответствие с интересите на своите акционери.

Акционерите изискват увеличение на печалбата всяко тримесечиe или полугодие, което насърчава бизнес лидерите, които имат едно наум за опциите си, да търсят начини за увеличаване на цената на акциите, а не да инвестират в дългосрочен план. Те продължават да говорят за това, че служителите са най-големият им актив и че клиентът е на първо място, но очите им са другаде.

Конкуренцията

Това може да извади от строя дори най-добронамерените бизнес лидери. Въпреки че Ричър казва, че не е сложно, да останеш в бизнеса е трудно. Други компании подбиват цените ти, а технологиите и методите на дистрибуция се променят. Richer Sounds успя да запази магазините си в условията на онлайн конкуренция.

Компанията казва, че го е направила, като е набирала продавачи на базата на "естественото дружелюбие, а не на уменията за продажби при високо напрежение“, намирайки персонал, който е достатъчно ентусиазиран и сведущ относно продуктите, за да ги обясни на клиентите. Други бизнеси установяват, че това не е достатъчно, за да оцелеят. Или може би недостатъчно от тях са опитали.

Целият анализ четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нали трябва т. нар. "бизнес" (дето в БГ не съществува) да има пари за любовниците си ...Персонала кучета го яли. Познавам хора, дето си скъсват г-то от работа - вършат работата на още 3-*** лентяи ("шефове") и за награда получават пълен игнор !!!
23
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много ръководители на бизнеси, аналитици или общо казано "разбирачи"... Колко от вас са прочели повече от една статия в днес бг, за това как и какво е бизнес и как се ръководи? Колко от вас са били част от подобен бизнес, н високо ниво? Е, аз съм били искам да кажа след отл - не е за всеки. Бизнесът съществува, за д предостави дадена услуга или продукт на публиката, срещу заплащане, като за това проучва, разработва и промотира дадените услуги и продукти. Останалото са сантименти и загуба.
22
2
 
9
 
! Отговори
Гост+ преди 4 години
Разбираме ги "милите" корпорацийки - не им е лесно. Все пак трябва да се има предвид, че отгоре им стоят Олигарсите, а те, в крайна сметка, са си вярно охарактеризирани в марксистките теорийки като (полу)вампири. Алчността, бездарността, чувството за безнаказаност, често водят съвременните "бизнесменчета"до абсолютно грешни стратегии и антихуманни решения. После лидерите се измъкват безнаказано, а редовите "обират пешкира". Да не коментираме как печалбата ликвидира науката днес.
21
0
 
2
 
! Отговори
Чужденец преди 4 години
'набирала продавачи на базата на "естественото дружелюбие"' -- такива хора в БГ са голяма рядкост.
20
2
 
8
 
! Отговори
Щерю преди 4 години
Защото ценностната система на безбожния другар-комунист е келепира и краденето над всичко, а не човека и достойнството му. Ние сме прецакани в мисленето си от социализма, защото Комунизмът в същността си не е никакъв хуманизъм, а хедонизъм...
19
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 17Таблетите им просто са по-добро. Телефоните - не толкова. Колито до езика - има 100 други - ако не говориш един от тях, едва ли ще тръгнеш да си купуваш таблети за по 2000 лева.
18
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 16Много мило ... и тотално нереалистично.
17
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Лидерите на компанията смятат, че печеленето на пари е основната цел на бизнесаВсеки, който не вижда това, като основна цел на даден бизнес, не трябва да е начело на този бизнес.
16
2
 
17
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 4 години
Имам поглед, върху няколко компании.Все хора, без всякакво образование или хора, меко казано-некомпетентни, но послушни, са на ръководни постове. И в частни, голями, и в държавни фирми и структури. А мачкат подчинените си, особенно-по-кадърните, защото ги усещат заплаха за собствената си позиция. Как съществува компанията ли, как се ръководи? Споко, кукловодите са далече, и не се виждат, те само дърпат конците.Нереално бързо дръпнаха напред и нагоре някои фирми, с *** началници и мениджъри.
15
2
 
18
 
! Отговори
К за Apple преди 4 години
Защо телефоните и таблетите на Apple нямат българско меню??? Защо продължавате да купувате продуктите им??? Пълен бойкот на продуктите им, докато не покажат уважение към потребителите от България
14
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Еконт и спиди офисите не са ли на франчайзинг?
13
1
 
19
 
! Отговори
Просто преди 4 години
До Абе, има си начиниподбират хора, на които това подзъзнателно им се струва властова позиция, а не по-нителигентни, на които им се струва слугуване, каквото е.Стоят на опашка, ти им проверяваш стоките като на митнически пункт, няма етикет, върни се, накрая им издаваш документ, без него не могат да напуснат магазина.:-)Просто трябва правилните хора да се поставят на правилното място. Това важи за всички професии. Не най-добрите, правилните.
12
2
 
3
 
! Отговори
А? преди 4 години
До АнонименТи чете ли статията?Какви офиси?
11
1
 
28
 
! Отговори
Шефът ти е иди от преди 4 години
До prrСъщо съм ръководител на над 40 души. Половината от персонала ми е във фирмата ни (не фирмата ми) повече от 10 години.Да си работодател е работа, като всяка друга. Нямаш ли компетентност по ВСИЧКИ въпроси касаещи ВСЯКА длъжностна характеристика, не си ли готов да си вдигнеш телефона (поне...) 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, когато мениджърите почиват или са в отпуск да ги покриваш, а и последната икономия на разходите да са заплатите - ти не си работодател, ти си принц...
10
2
 
25
 
! Отговори
Относно куриер. фирм преди 4 години
В Поморие например на спиди на ул. Л. Каравелов нов офис. Там момичето е направо удоволствие да те обслужва. Лъха на приветливост и култура. Когато срещнеш такова отношение на фирмата доставчик рейтинга се повдига от самосебеси.
9
1
 
18
 
! Отговори
Абе, има си начини преди 4 години
В големите по-скъпи вериги хипермаркети, за напрежението, на което са положени, касиерките са учудващо приветливи.Не знам как го постигат, очевидно не е с пари, а с подбор. Имат добри психолози, които очевидно избират хора, на които им е драго да работят тази работа. Както има и мазохисти, садисти...
8
5
 
35
 
! Отговори
Това е вярно преди 4 години
До Най-вероятноЕдно време един от римските императори, май беше от Птолемеите, събрал 200 хилядна армия и покорил Египет. Римските сенатори, понеже не били като сегашните, преценили, че е прекалено способен и може да стане тиранин. Гласували, свалили го, назначили го да мете форума(площад). Мислили, че ще откаже и ще му резнат зелката.На другия ден - форумът излизан! Питат го - не ти ли е обидно да си чистач? Той им отвръща - когато бях военен бях най-добрият. Сега съм най-добрият чистач.
7
2
 
22
 
! Отговори
Най-вероятно преди 4 години
До прав си,Виж за офисите си абсолютно прав. Ама так ги правят луди гъби. В офис, в който видимо трябва да работят шест човека, те са назначили двама. И като влезне някоя вуйна, която си е купила чанта, трябва да се отвори пратката, да се провери, да се плати... И този същият служител приема и предава пратки, които отнемат 1 минута.Да си сложат един служител за наложни платежи и един за експресни пратки. Иначе пари за таблетчета да се подписваме имат.
6
4
 
25
 
! Отговори
Най-вероятно преди 4 години
До БОГАТ И КРАСИВ ГУЩЕРкаквото повикало - такова се обадило. С нашите куриери и на Е ко нт и на С п д и сме почти в приятелски отношения. Винаги като ни носят пратките са ухилени до уши, ама и ние сме... Отделно винаги им оставяме бакшиш, питаме ги как са, дори си говорим къде са почивали и т.н.Всеки човек, независимо от професията, заслужава УВАЖЕНИЕ ако я върши както трябва. И ние им го даваме....а те пък доставят нашите пратки първи в района и идват десет минути след заявка.
5
7
 
20
 
! Отговори
прав си, преди 4 години
специално eконт са някакъв ад от простотия! Вече не купувам от места, които работят с тях само за да избегна контакт със заядливите, нацупени крeтени по офисите им.

Спонсорирани публикации