Спешният 112 - не само по телефона с нова система

Над 60% от сигналите през 2019-а са за пожари
4
Спешният 112 - не само по телефона с нова система
Снимка: БГНЕС, архив

С новата система, по която ще работи спешният телефон 112 в България, сигналите ще се приемат не само с телефонно обаждане. Това съобщи днес директорът на Националната система 112 Цветомир Цеков.

Сред новите начини за сигнализиране са видео обаждане, засичане локацията на подателя, връзка с интелигентни системи за наблюдение - за следене на трафика например.

Освен това информацията от приемащата система директно ще бъде подавана към диспечерските пунктове на отделните спешни звена - полиция, пожарна, бърза медицинска помощ, предаде БНР.

През 2019 година към службите за спешно реагиране са препратени малко над 1,4 млн. инцидента. Това е с 3.14% увеличение спрямо 2018 г. Приетите сигнали на ден са около 10 000, което е с около 400 по-малко от подадените през предходната година.

От приетите обаждания през 2019-а 60% са за пожари, а над 20% а за различни престъпления против личността.

В Европейския ден на телефон 112 българската дирекция оповести, че ако предложенията скоро бъдат одобрени от Министерския съвет, новата подобрена система ще бъде готова след около 3 години.

За добрата си работа на специална церемония беше наградена диспечерката Ралица Георгиева.

11 февруари е обявен за Европейски ден на Единния европейски номер за спешни повиквания 112 със Съвместна тристранна декларация на ЕК, Европейския парламент и Съвета от 2009 г. и се чества официално в страните членки от Общността.

Той може да бъде набиран безплатно от всеки стационарен или мобилен телефон.

Използва се във всички членки на Европейския съюз, както и в други страни като Исландия, Норвегия, Швейцария, Украйна. Дори в САЩ и Канада обаждащият се на номер 112 се пренасочва автоматично към полиция, спешна медицинска помощ, пожарна или спасителен център.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Прав е номер 3.
3
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Работя в спешна помощ от 30 години.Отначало като имаше само тел.150 ако някой се обадеше се свързваше направо с филиала обслужващ района.И така времето за пристигане до адреса бе минимално.Сега има 6 дентъра на 112 в страната.Първо сигналът отива там.Оттам се препредава до ЦСМП .И най накрая сигналът отива във филиала обслужващ района.Това отнема между 5 или 10 минути.Упреци ,че сме закъсняли започнах да чувам след появата на 112.Със същият успех можеха да направят един център за цяла Европа!
2
3
 
4
 
! Отговори
гост-2 преди 4 години
Каквото заплащането,такива и хората
1
2
 
10
 
! Отговори
гост преди 4 години
Освен нова система, трябват и нви хора. Нивото е пълна скръб.