Над 80% са жалбите, свързани с празничното пазаруване

Какви са правата ни?
2 яну 2023 22:16, Нели Христова
9

Десетки жалби за некачествени стоки - предимно дрехи и техника, заваляха след голямото пазаруване за Коледните и новогодишните празници.

Над 80% са жалбите, свързани с празничното пазаруване. Повечето жалби на потребителите са свързани най-вече некоректни намаления и завишени цени.

"По време на празниците потребители писаха до нас за сигнали за липса на промоционални стоки от брошури, неработещи кодове за онлайн покупки с отстъпки. Имаше оплакване на една дама, която каза, че е закупила електрически уред, който обаче няма инструкции за употреба на български език. Имаше случаи, в който хората отново сигнализираха за нереални намаления - за кратко е повишена цената и след това е намалена, за да може да се обяви по-висок процент отстъпка", каза създателят на онлайн платформата "Ние потребителите" Габриела Руменова.

Най-много подадени жалби има в сферата на онлайн покупките. Онлайн покупките могат да бъдат върнати до 14 дни или повече, ако търговецът е посочил по-голям срок. А за покупките в търговската мрежа това не е задължително по закон, но търговецът може да предложи и такава възможност за своите клиенти.

"Ако е предложил такава възможност, задължително трябва да я спази, защото би било нелоялна практика. Правото на отказ е дадено, за да може потребителят да се откаже от онлайн покупка не защото тя има някакъв проблем, дефект, а просто защото не я е харесал или не съвпада с неговите очаквания", посочи още Руменова.

Оказва се, че повечето хора предпочитат да задържат получените подаръци, защото е важен жестът. Все пак, ако не сте харесали подаръка си, много търговци, особено по-големите вериги магазини, са склонни да ги приемат като върнат парите или ги заменят с друга стока. Това трябва да стане до месец след покупката.

Има риск подаръкът да е купен доста преди Коледа и тогава няма шанс да го върнете. Глобите за търговците за нарушенията на правилата за намаленията варират между 500 и 3000 лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
3
 
! Отговори
ШАЙКА преди 1 година
ЗА ЖАЛОСТ новата 2023 ГД май почва като старата мизерия бедност отчаяние болести безработица безпътица и ЕМИГРАЦИЯ
4
0
 
5
 
! Отговори
VladTepes преди 1 година
Жалбите ще бъдат разгледани от архиепископ Датев Акобян в най-кратки срокове.
3
0
 
7
 
! Отговори
Ъъъ, преди 1 година
80 % от какво са жалбите, че не разбрах!?!
2
3
 
8
 
! Отговори
Асан преди 1 година
Жалби до арменския поп :)))
1
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Най-голямата глупост е,че ако купиш нещо онлайн можеш да го върнеш в 14 дневен срок,а ако го вземеш от магазин нямаш право да го върнеш. Така сключих договор с А1 в магазин и исках да се откажа заради лош сигнал на втория ден,но ми кзаха,че ако го прекратя трябва да им платя освен 3 такси и неустойка 200 лв.заради някакви промоции. Ако беше онлайн договор можех да го прекратя без неустойки.Тъй че вече гледам всичко важно да е онлайн,за да мога да се откажа ако не ми хареса